Lovely day!

I natt vaknade Moset vid ett-tiden och låg och bankade med sin napp mellan spjälorna i sängen, haha- Mikael kallar det för "fängelseljudet". Så vi gick upp och käkade nästan direkt, jag orkade INTE med en repris av gårdagens natt när jag utan resultat försökte få henne att somna om, tror att hon blir hungrig på natten för att hon ätit mindre än vanligt sista dagarna, men nu går det åt rätt håll! Sen sov hon i alla fall utan ett pip resten av natten och vaknade inte förrän kl 8, lycka!
Jag klarar verkligen inte av sömnstörningar, inatt grät jag igen när vi klev upp, det är inget ovanligt för förr när jag hade ett jobb att sköta grinade jag ofta på morgonen när klockan ringde, haha.

Vi hade den mys i morse och skruttan åt sin första portion gröt på flera dagar! Heja Moa! Blandade visserligen i nästan en hel burk banan och päronyoghurt för att dölja grötsmaken, men desto bättre då hon åt massor med andra ord.
Hon är så jävla rolig ungen, hennes favoritsång just nu är "Mitt i djungeln"-låten från Lejonkungen och varje gång jag kommer till versen "där soooover lejoooonen" så ylar hon som en galning vid ordet lejonen, varje gång! (och då ska ni veta att jag säkert sjungit samma låt 150 gånger senaste dagarna). Och hon härmas hela tiden, om jag sjunger "aaaaah" så hänger hon alltid med så att vi aaaaahar i olika tuffa beatbox-melodier. Gosunge! Och mamma säger hon hela tiden, dock fortfarande inte till mig... idag låg hon och rabblade "mamma-mamma-mamma" på skötbordet och jag stack fram huvudet för att hon skulle visa att det var mig hon menade men icke, hon verkade prata med sin hand.

Givetvis blev det en promenad men den nya ASSKICKING vagnen i det underbara vädret! 
Jag och Moa var uppe på vinden på morgonen för att hämta ner lammfällen (lammis) som hon ska ha i sin nya prinsesstron på hjul. Jag var skiträdd för Mikael skrämde upp mig igårkväll genom att prata om att det bor hemlösa galningar på vinden och att lampan släcks automatiskt efter två minuter. Jag var så jävla rädd! Moa satt i bärselen och babblade och jag hyssjade på henne för att lyssna efter "vindsfolket". Givetvis gick jag in fel vindsförråd, det finns två olika förråd högst upp i huset, ett på åttonde våningen och ett på nionde. Så jag fick gå igenom två riktigt läskiga förråd på jakt efter vårt, och jag var skitskraj, kunde knappt låsa upp hänglåset när jag hittade rätt för att min hand skakade så.
Hur som helst så var det värt att nästan skita ner sig av rädsla för ÅH vad mysigt hon satt i vagnen med lammis!
Vi promenerade till Frölunda för att handla lite livsnödvändigheter på Kvantum och då passade jag på att svänga in på BVC och väga Moa, det finns en våg i väntrummet och jag ville gärna ha en 7-månadersvikt trots att vi inte hade någon tid bokad. Jag hade aldrig vågat slinka dit om det inte vore för att en mammakompis på Familjeliv.se gjorde samma sak härromdagen. 
Hursomhelst vägde Moa som blir 7 månader i morgon hela:
9030 gram! 
Vår egen vägning hemma hos min mor var alltså inte helt korrekt, men det är minsann en stor tjej! Hon väger lika mycket som en flicka på 9,5 månad "ska" väga enligt normalkurvan. Det fanns möjlighet att mäta henne också men jag skippade det, det är nog lite krångligt att göra det själv och som sagt kissar hon blixtsnabbt när hon inte har blöjan på sig, kändes inte värt det besväret, hehe.

När vi hade handlat somnade Moa gott i vagnen, kan inte betona nog hur grymt mysig den är! Hon låg så himla mysigt nedbäddad och man kan fälla ner sufletten hela vägen så att lillfis slipper ha sin hatade sol i ögonen, den är så rymlig och go att trots att jag tryckt ner lammis hade hon plats att kura ihop sig om boll på sidan.
Och vilken jävla fjädring den har! Man kan guppa den både upp och ned och i sidled, underbart! Måste ju vara bästa köpet ever. Tack för alla kommentarer om vilken goding vi köpt! Den kostade 1700 spänn vilket är jättebilligt, de andra begagnade jag sett på Blocket och Tradera ha begärt runt 3000 för samma vagn, så det var ett klipp!
Hon sov så gott att jag satte mig på en bänk på torget och gungade henne när vi var hemma igen, baktanken var väl att dessutom få lite sol i mitt bleka ansikte. Hur skönt som helst, men icke långvarigt då tre kärringar satte sig bredvid och tände varsin cigg, då pep vi hemåt. Jävla rökare!


Kommentarer
Postat av: Josefin

Sv: Vi har inte kollat det, men det tror jag inte, han har inga andra symptom för det. Dessutom tror jag det är ganska ovanligt att pojkar får det...Men i vilket fall som helst så har han en rodnad i örat och trumhinnan buktar så det är irriterat där. Vi har fått en penicilinkur vi ska ge honom, så nu ska han nog blir frisk :)

2009-04-16 @ 19:17:32
URL: http://josefinz.blogg.se/
Postat av: Sandra

Ja jag vet, vagnen är heeeelt underbar!!

Vi betalade 3000 kr för våran (en 06:a) och då fick vi med en lift, åkpåse, footsack och regnskydd.

2009-04-16 @ 19:26:13
URL: http://skumling.blogg.se/
Postat av: Emmi

Du är bara avundsjuk hjärtat:) Det är inget att avundas, jag vet, men jag får inte lika dåligt samvete om jag inbillar mig det så det får du bjuda på:D

2009-04-17 @ 00:01:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0