Alla heter Glenn i Göteborg

Usch, har just varit inne och stirrat förvirrat med öppen mun på försäkringskassans sida och våra föräldradagar. Efter att Moa fyller ett år måste man ta ut minst fem dagar i veckan så nu gäller det att snåla som fan fram till september, jävla skitregler! Man kan ju tycka att man borde få lägga upp sin föräldraledighet hur fan man vill men icke, alltid ska det vara en massa jävla finstilta regler. Men vi har hade nästan 300 dagar kvar i alla fall och nu begärde jag bara ersättning för 14 dagar denna månaden så det ska nog gå bra trots allt.
Huvudsaken är att jag inte behöver skicka iväg lilla snäckan till dagis alltför tidigt (eller viktigaste av allt, att vi slipper sätta henne på något ghetto-dagis innan vi hinner flytta ut på vischan).

I går hade Mikael en dubbelkörlektion mitt på dagen så han tog ledigt hela dagen och jag och Moa mötte upp honom i Frölunda när han var klar. Jag provade jackor på HM och blev faktiskt lite förtjust i två olika, den ena var i brun mocka (av alla material...) med gulddetaljer men den var SKITKORT och inte vidare praktisk för en ansvarsfull mor, den andra var den här:

Den fanns i svart också och satt jävligt snyggt, men kändes aningen militäraktig. Jag HATAR att göra viktiga klädinköp som dessutom brukar kosta en del. Det är därför jag aldrig köper nya jackor eller byxor utan lallar omkring i leggings vareviga dag och bara köper nya tunikor och klänningar (sedan Moa föddes, knappt det).
Det blev dock givetvis ingen jacka till modern utan bara kläder till Moa, två nya matchande bodys till bondgårdsbyxorna och en sverigebody+pyjamas som Mikael valde. Det är första gången han visat minsta intresse för bebiskläder, haha. Eller nej förresten, jag tror att det var han som köpte pyttepyjamasen med texten "If I dont sleep, nobody sleeps" när Moa låg i magen.
Sen tog vi en sväng på Hemköp och inhandlade helgens snacks. När vi stod i kassan kom en gubbe fram och brölade "JA, SÅDÄR TRÖTT BLIR MAN AV SÖMNLÖSA NÄTTER" bara för att jag stod och gäspade, och sen kikade han ner i vagnen och brölade ännu högre "WHÄÄÄ, EN LITEN TORBJÖRN NILSSON!" och jag förklarade att det var en flicka men att hon säkert kunde bli en jättebra fotbollsspelare ändå. Jävla blåvitt-supportrar, det bara kryllar. Såg förresten av Jävlar anamma gjort en låt som heter "Morgan Blåvitt" som jag tänkte ladda hem och bränna ut till pappa, han kommer att bli eld och lågor över en blåvittlåt med hans namn i sig!
Jag är så jävla sugen på att gå på fotboll snart, jag har inte varit på en enda ÖIS-match på år och dag, och jag ÄLSKAR att stå i klacken och sjunga. Jag är så jävla entusiastisk att jag sjunger så högt att en gång tappade jag rösten, en gång fick jag ont i bröstkorgen och en hemsk gång tog jag i så jävligt att min tampong nästan gled ut. Det ni, det är en äkta supporter.

Kvällen igår avnjöts med tacos, hade dukat upp ett rejält bord med massor av tillbehör, såser och annat roligt- tänk att vi inte visste hur gott det är med guacamole tills alldeles nyligen!
Och idag ska vi grilla- oavsett om solen väljer att visa sig eller inte. Marinerad fläskfilé ligger och gottar sig i kylen och ropar våra namn. Fan vad härligt att det snart är sommar!

I och med detta fotbollsinspirerade inlägg bjuder jag på denna underliga video:



Kommentarer
Postat av: Jenny

Hahaha! Det är min sambos favoritramsa - alla heter Glenn i göteborg. Brukar sjungas lite då och då i detta stockholmska hem :)

2009-04-03 @ 16:40:25
URL: http://klutt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0