En ny vagn!

Hehe, ja idag har det shoppats en ny vagn allra minst. Det blev en Emmaljunga City Cross i färgen soft pink och jag ÄLSKAR DEN.
Ska man vara ärlig så behöver vi ingen ny vagn, vi har ju vår Quinny som funkar superbra och är väldigt smidig, men jag är lite vagnkåt och tycker att Quinnyn känns lite tippig på något sätt med sina tre hjul, har man skötväskan hängande på handtaget och lägger minsta lilla vikt på så flyger framhjulet i luften. Skulle ALDRIG våga åka buss med den utan att hålla fast stenhårt hela tiden. Dessutom satt inte Moa särskilt bra i den, liggdelen är ju kanon men sittdelen... nja...
Men jag kommer helt klart sakna det rörliga framhjulet, för det är skönt att kunna snurra den ett varv runt på plats, men satan vad go Emmaljugan var att köra! Vilket fjädring, och vilket gött gung!
Såg en annons på blocket igår och blev genast kär, så idag ställde min far upp och körde mig till Björkekärr (ligger nära Östra sjukhuset) och hämtade den härliga skapelsen. Är helt kär, den är ju ROSA! Fick ett kanonpris så jag är väldigt, väldigt nöjd med affären. Fast eftersom den är begagnad så är man alltid lite rädd att det ska visa sig att det finns något dolt fel, men jag har gått med en trött Moa på kvällspromenad och då märktes inget lurt. Däremot hörde jag ett väldigt suspekt rasslande ljud när jag körde ut den från bilen och blev genast orolig- men det visade sig att det sitter såna där små reflexer på fälgarna som klirrar när man går, första tanken var att plocka bort dem men det är ju inte helt dumt i mörkret! Det sitter en jättesöt reflex på sufletten också i form av en liten prinsesskrona...Åååh!

Just det, fy fan. Paret vi köpte vagnen av tittade lite suspekt på pappa och inte förrän en lång stund in i samtalet frågade mannen pappa "jaså det är inte ditt barn?" och både jag och min far halvskrek ett ruggande NEEEEJ och jag kved "det är min PAPPA!" och mannen såg genaste lugnad ut och sa att det var ju tur det... Blir helt illamående inombords när jag tänker att dem ett tag trodde att pappa och jag var ett perverst par med trettio års ålderskillnad...
Det är helt klart sista gången jag handlar bebisrelaterade saker med pappa i släptåg, käre gode gud...

Moa är ju friskt nu som sagt men på ett alldeles vedervärdigt humör! Det är bara gnäll, gnäll och åter gnäll och hon är jättetrött hela tiden, det tror jag det, med tanke på hennes sjukt dåliga sömn förra veckan. Det är säkert de där förbannade tänderna som aldrig vill spricka igenom som spökar, eller också är det en ny utvecklingsfas. Med tanke på att hon varit så gott som helt gnällfri i så gott som hela sitt liv är det väl inte mer än rätt att hon får kinka lite, griskultingen. Hon är en stor flicka nu och i natt sover hon för första gången utan sina kuddar i sängen, hon har alltid legat mellan två kuddar innan för att få det trångt och mysigt som i mammas mage, men nu tänkte vi testa och se om hon vill ha lite mer space, hon börjar trots allt bli gammal och självständig:P

Här är världens finaste tjej i sin ROOOOSA vagn!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Den är ljuvlig den vagnen<3 PINK PINK PINK

2009-04-15 @ 22:01:46
Postat av: Karin

Åh den är fin :)

2009-04-15 @ 22:35:54
URL: http://albinsmoder.blogg.se/
Postat av: Ida ♥

jättefin! vad fick du betala för den då?

2009-04-15 @ 22:49:31
URL: http://fixit.blogg.se/
Postat av: Milla

Vilken fin vagn! :)

2009-04-16 @ 08:46:11
URL: http://sagabus.blogg.se/
Postat av: Litetdahl

Är säker på att du kommer att bli nöjd! Vi har också en City cross och tycker att den är underbar. Har ibland derglat lite efter lite "flashigare" vagnar men jag tycker att Emmaljungan i slutändan är bäst ändå. Om du har kvar den till nästa vinter får du se hur otroligt bra den går i snö. Bäst i test fick den också i senaste Vi föräldrar där de testar en massa duokombivagnar.

2009-04-16 @ 11:19:26
Postat av: Anna

Vilket jättekap ni gjorde=)

Vi hade en sån fast en grön till Milton och var hur nöjda som helst! Dock sålde vi den (för 3000:-) innan vi blev med Emil.

2009-04-16 @ 19:59:37
URL: http://rackarungar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0