Bräääk

Idag är jag på ett utomordentligt uttråkad och rastlöst humör.
Har hunnit med följande:

- Mata Moa med flarra.
- Ringa till mamma och gnälla.
- Seriöst övervägt att gå till kyrkans babyrytmik men ångrade mig med tanke på min ateist-personlighet.
- Mata Moa med yoghurt och blåbär.
- Natta Moa för förmiddagsslummer (som pågick i cirka 40 min...).
- Ringa till Mikael och gnälla.
- Titta på Babblarna med Moa sex gånger.
- Ätit mackor med makrill i tomatsås och ost.
- Diska diverse köksatteraljer med diverse fastbränd skit.
- Dammsugit med Moa i bärselen (det går, men fy fan vad tungt för min klena rygg).
- Städad badrummet med Moa i bärselen (dock inte toaletten av rädsla för toalettvatten som skvätter upp på bebis).
- Lekt i sängen.
- Lekt på golvet och kryptränat.
- Blivit vansinnig på Mikaels datorpapper som låg i buntar överallt- slängt alla buntarna på hans datorstol- plockat upp alla buntar som rasade ner på golvet.
- Matat Moa med spagetti och köttfärssås.
- Kört igång en maskin tvätt.
- Badat Moa som skvätte som en galning.
- Rullat runt nybadad bebis sängen så att hon tjöt av skratt.
- Tröstat ledsen bebis som rullat in i benet på soffbordet.
- Matat Moa med flarra igen, och nattat henne för en väldigt tidig eftermiddagslur.

Ja, jag har varit effektiv av ren tristess. Kan tyvärr inte lämna hemmet idag eftersom jag inte hann duscha när Moa sov och mitt hår ser ut som en fettdrypande golvmopp (ja, jag är dramatisk) och resten av mig ser ut som en hej-kom-och-hjälp-mig.
Det ringde precis en JÄVLA TELEFONHORA igen, men jag hann klicka bort samtalet efter bara en signal och jag tror inte att fanskapet hann väcka bebis (tack gode gud för det). Tydligen kan det ta uppemot tre månader innan försäljarna slutar ringa efter att man gått med i det där NIX-registret. Funderar starkt på att avsluta abbonemanget tills dess eller att försöka sänka ringsignalen ordentligt.
Är som sagt extremt rastlös idag, övervägde som sagt både babyrytmiken och tro det eller ej- jag kollade upp vilken dag i veckan det är babygrupp på Öppna Förskolan... Jag som dissar ÖF så enormt. Frågan är vad som är värst, fler trista dagar eller den stigande panikkänslan som infaller då man entrar en lokal fylld av människor man inte känner?
Det hela blir väl förstås enklare när man har en massa bebisar runt omkring som bryter isen men fy fan vad jobbigt ändå! Föräldragruppsträffen var ju ett jävla skämt egentligen, hälften av alla som var där hade ju tolk med sig vilket innebär att kommunikation är omöjlig och resten verkade ju inte sådär oerhört tilltalande... Fast det fanns ju EN tjej med en söt bebis som faktiskt gillade mig och ville ha följe till bussen och grejer, henne var det faktiskt inget fel på.
Men jag är fördomsfull och tycker att dem flesta är jävligt skumma, tror att jag får skylla på min uppfostran och min far som hatar de flesta och det mesta, hehe. Ibland kan jag sitta och kolla på teve och se någon kändis och fnysa för mig själv och inser sedan att jag faktiskt inte vet varför jag hatar just den kändisen men inser alltid efter ett tag att det är min gamle far som drivit med honom eller henne- hehe. Han är så jävla klockren pappa, tur att man har ett arv att skylla sin något fientliga personlighet på- det är helt enkelt omöjligt att bli öppensinnad som vuxen trots det fria valet, såklart:P
Det är ni som är konstiga och jag som är normal!

För att peppa mig själv ska jag sammanfatta saker att se fram emot:

- Långhelg!
- Sex feta bitar entrecoté i frysen.
- Svägerskans bröllop.
- Desperate Housewives ikväll.
- Veronikas examensfest!
- Mikaels skatteåterbäring (hahaha!)
- Moas första krypsteg som är väldigt, väldigt nära nu.
- Sommaren.
- Nästa BVC-kontroll (JAG tycker att det är väldigt spännande).

Här är en kul bild på snäckan:


Kommentarer
Postat av: Emmi

När telefonförsäljarna ringer så säg att du är med i Nix så lägger de ner och ringer inte igen.

De kan få skit som fan om de ringer någon som de vet är med i registret.

Och om de ändå gör det så får du öva dig på att vara bestämd mot dem och tala om att de inte FÅR ringa dig:)

Puss gumman

2009-04-28 @ 16:45:00
Postat av: Josse

Testa öppna förskolan, jag tycker det är kanon! :) Bebisarna har kul och man träffar nya mammakompisar :)

2009-04-28 @ 19:30:37
URL: http://josefinz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0