Bebisen gav mig ett sugmärke

Blä, Moa somnade inte förrän 22.10 idag, senare än sin far! Men det var ganska väntat och föreståeligt för hon har sovit sjukt mycket idag, två långa sovpass på säkert fyra timmar totalt och det är inte likt henne.
Men det blev lite knöligt att få henne att somna, grötmatningen blev försenad i och med att hon vaknade från middagsluren så sent, så hon var inte speciellt intresserad av god natt-flaskan nu, sen bajsades det lite för ovanlighetens skull (det finns tydligen bebisar som bara bajsar en gång i veckan, den här bäsen bajsade säkert trettio gånger om dagen när hon var nyfödd och numera i alla fall tre rejäla lass om dagen- hon brås väl på sin far. Tycker att det är lite jobbigt när man ska iväg för det är ingen höjdare att byta bajsblöjor på diverse golv eller ve och fasa- offentliga toaletter. Fast själv blöjbytandet tycker jag är ganska kul, har en sån där läggning som blir äckelförtjust av att eliminera diverse klet, det är därför jag älskar att klämma finnar på folk).
Nåväl, hon ville inte somna på en bra stund och blev som alltid förvandlad till DEN GALNA SUGFISKEN efter en stunds gnällande. Det är ju så vansinnigt roligt att jag gapskattar varje gång, trots att hon också börjar skratta och blir ännu piggare. Hon suger på min ansikte som en galning, först näsan, sen kinderna och sist favoriten hakan. Suger stenhårt och gör kluckande ljud samtidigt, så att jag nästan skrattar ihjäl mig och måste stampa med fötterna i golvet, är inte särskilt kittlig men jag blir hypernervös när det är så nära halsen och jag samtidigt hör snaskande ljud. Så jag fick idag ett stort, fint sugmärke mitt på hakan.

På tag om slaskande på halsen så har jag en gammal pojkvän som var sådär löjligt hångelgalen. Jag är verkligen ingen kyss-människa, jag skulle tro att jag är vansinnigt dålig på att kyssas. Jag tycker att det är så meningslöst och pubertalt att flaxa omkring med tungorna i varandras munnar, och värst av allt är att jag inte kan andas, försöker andas med näsan lite desperat men det slutar alltid med att jag får slita mig loss och kippa efter luft.
Hur som helst så slafsade den här pojkvännen så jävligt på min hals och ansikte jämt att jag till slut fick eksem, skulle tippa på att det någon form av vattenskada eller också var jag bara allergisk mot honom. Och detta är tydligen inte något som bara hänt mig, för min Tina var med om samma sak (med en annan expojkvän till mig, den förrädiska räven. Jag är fortfarande lite sur för det, och det vet hon, haha).

Dagen har bara sprungit förbi, har inte fått gjort något vettigt alls förutom en snabb sväng ner på torget och köpt snus samt vaniljbulle till mig och wienerbröd till Mikael i bageriet. När vi lämnar Västra Frölunda (för gott!) så kommer jag verkligen att sakna det där bageriet och mysbagaren. Han tittar alltid ner i vagnen och frågar om Moa sover varje gång- vilet hon aldrig gör men han blir lika förvånad ändå, trots att jag förklarat att det är en icke-sovande bebis.
Jag har förresten varit grymt flitig med situpsen idag. Anonym frågade om jag märkt någon förändring med magen och nja, jag TYCKER allt att den känns något mindre sladdrig och den svullnar inte upp lika mycket efter käket som innan, men antagligen är det inbillning då jag bara sysslat med de här dumheterna senaste veckan. Så förändringen kanske bara finns i mitt huvud- men det är ju positivt det med i så fall.

Kommentarer
Postat av: Karin

Förstår att hon somnade sent när hon sovit så bra under dagen och då hon sov ganska sent efter middagen. Ibland kan det bli så fel :)



Mysigt med kluckande sug i ansiktet, dom är för snuppiga. Albin brukar också göra typ så. Och så misshandlar han mig väldigt, sliter i håret så att jag skriker rätt ut!



Duktig du är som gör sit-ups. Det skulle jag också ha börjat med, fasen om jag slapp min förstörda rygg :/

Men huvudsaken är ju att DU känner resultat, att du tror det. Sedan spelar det ju ingen roll om det är i ditt huvud eller om det verkligen är så. Bara det känns bättre för dig :)

2009-04-08 @ 23:12:09
URL: http://albinsmoder.blogg.se/
Postat av: Karin

Nu har jag en utmaning åt dig på min blogg :)

2009-04-08 @ 23:53:10
URL: http://albinsmoder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0