Lilla snuttan

Mystiskt det här med barn, det stämmer verkligen att man älskar dem mer och mer för varje dag som går trots att man blir helt jävla handikappad. Sömnen är åt skogen (ska i och för sig inte klaga då hon bara vaknar max tre gånger varje natt och vill ha mat men jag vaknar tusen gånger mellan matningarna och sniffar i hennes blöja eller ligger och kikar om hon är på väg att vakna när hon ligger och gnäller eller så vaknar jag bara för att jag ligger så förbannat obekvämt för att jag inte vill mosa henne i sömnen), jag har haft babybajs på alla möjliga ställen och jag bryr mig inte riktigt längre faktiskt och jag är helt beroende av att Mikael hämtar dricka och saker att äta åt mig, hon är hungrig HELA tiden och på nio dagar har min enda ensamtid varit att ta supersnabba duschar med hjärtklappning att hon gallskriker utanför.

Ändå älskar man henne helt galet, det är mkt blandade känslor i omlopp nu, skrattar ena sekunden och gråter i nästa. Börjar grina varje gång Mikael tar i mig, för att jag är så glad att jag har honom och för att jag saknar vår egentid så galet mycket samtidigt som man inte skulle byta bort dottern för allt i världen. Hon ser ut som en lite fågel där hon ligger och spanar hela tiden, också pickar hon med ansiktet mot bröstkorgen på en när hon sitter i grodställningen, oftast väldigt, väldigt hungrig. Vår bäste vän och trogne följeslagare är "spyis"- massa små kräkhanddukar, dem används flitigt faktiskt. Är glad att amningen funkar, men samtidigt är jag grymt avundsjuk på alla som flaskmatar som kan dela lite på ansvaret, Moa blir ju helt vansinnig om hon inte får tutten när hon vill vilket är ungefär varannan timme som minst. Förstår inte alls hur jag ska kunna passa in några tider i framtiden för hon blir ju vansinnig om man avbryter henne när hon käkar.
Tur att man inte är så pryd längre, man släpper lätt det där när 4000 barnmorskor handmjölkat ens bröst på BB- höhö. Lär väl kunna slänga fram tutten mitt i stan utan att ens göra något försök att dölja den om ett tag. 

Som sagt, snart kommer förlossningsberättelsen. Ska försöka köpa en bärsjal/sele tills på måndag när Mikael börjar jobba, kommer inte överleva annars.  

Kommentarer
Postat av: Mirja

Kolla babyproffsen på backaplan har bärsjalar tror jag. Tricot slen ä en mkt bra och stabil sjal och en av de billigare. Annars Har sjalbarn.se ett bra begagnatforum med massvis med bärsjalar. Det är prisvärt att köpa begagnat. En grej man skall tänka på är att knyta rätt hårt. Barnet skall ligga pressat mot dig och inte skumpa upp och ner när du rör dig. Lycka till

2008-09-26 @ 11:23:22
Postat av: Anette

Wilma vill oxå vara vid tutten ofta. O i famnen hela tiden. Kommer bli jobbigt när min sambo börjar jobba sen

2008-09-26 @ 12:38:05
Postat av: Anonym

Tycker det är bra att du är så ärlig! Många unga mammor "låtsas" att allt är som en dröm och hur bra som helst när de skriver i sina bloggar. Du håller dig verkligen till sanningen! :)

2008-09-26 @ 14:25:17
Postat av: Astronauten

Hej! Jag undrar om du skulle kunna tänka dig att ägna en minut åt att vara supersnäll mot mig och RÖSTA på mig och LÄNKA till mig i den här fototävlingen



http://microsites.nokia.se/6220/index.php?thanks=1#/grid/1/-1/votes/5185986



Vore hur snällt som helst och det skulle göra mig jätteglad! :D



PS. Du kan även vinna en mobiltelefon när du röstar :)

2008-09-26 @ 14:29:01
URL: http://astronautenochfrank.blogg.se/
Postat av: Jannike

Du ska se att de lugnar ner sig om några veckor/dagar. När du börjar komma in i rutiner och allt:)

2008-09-26 @ 14:31:55
URL: http://antonsmamma07.babyblogg.se
Postat av: Linnea och Anthony

Ja, som Jannike sa så lugnar det ner sig. Hon kommer vilja äta mer sällan och inte lika länge varje gång. Det går rätt fort, men kan kännas som en evighet när man är mitt uppe i det.

Jag har ingen bärsele men har tänkt göra ett nytt försök med sjalen (det funkade inte så bra för mig i början). För jag har skitont i ryggen! Så använd sjal eller sele så mycket som möjligt för guds skull så du slipper få så ont i ryggen som jag har!

2008-09-26 @ 21:25:36
URL: http://nea.babyblogg.sen

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0