BF+8

8 dagar över tiden. Bla, bla, bla. Har inget mer att tillföra, förutom att jag ger själva fan i om bebis vill komma ut i dag trots att det är 11 september- den är vansinnigt välkommen ändå.

Nu skulle jag egentligen befinna mig i stan hos barnmorskan för min sista jävla koll men sedär att nej, tiden är ändrad till 16.30 istället- vad är det för jävla tid då? Hur segt som helst att gå och vänta hela dagen på att åka in till förbannade stan, så nu har jag ännu mer att gnälla över. Funderar på att åka in en stund tidigare och kika lite i affärer men foglossningen dödar mig som vanligt och dessutom vill jag vara relativt nyduschad om jag ska hoppa upp en gynstol och sära på benen. Fast varför ska jag bry mig egentligen? Rätt åt min kassa barnmorska om jag inte hade duschat på en vecka, haha!
Nej, riktigt så mycket avskyr jag henne inte. Hon känns lite som mitt sista hopp nu, hon ska ju kolla om något har hänt med livmodertappen, alltså öppningen in till livmodern. Först ska den mjukas upp och utplånas och sen kan livmodern börja öppna sig så att bebis kan få komma ut, och om hon pillar lite med sina otäcka gynekologverkyg så kan det hela gå fortare om man har tur, för att livmodertappen blir irriterad. Har man otur händer ingenting och har man riktig otur så får man falska värkar och jätteont utan att bebis kommer det minsta närmare, men jag är villig att ta risken. Håll tummarna nu alla läsare, jag vågar inte garantera min egen psykiska hälsa länge till om jag inte får ut min bebis snart.

Dagens ord:
Lämmeltåg, en massa lämlar som springer tillsammans.

Det har sagts att lämmeltågen slutar med att de dränker sig i havet, men detta är en skröna. Däremot är det inte helt ovanligt att mängder med lämlar dör när de i massförflyttnignens hysteriska våldsamma rörelse inte inser att korsa en motorväg eller springa genom ett mindre hav är en dålig idé.

Ett spel som bygger på lämmeltåg är Lemmings. Det har getts ut i flera versioner och är legendariskt. Skaparna av Lemmings är sanna hjältar, smågudar som egentligen är genier och borde ha minst nobelpris.

Lämmeltåg används även idiomatiskt om människor som går tillsammans. Exempelvis:

En man stannar vid ett övergångsställe för att släppa över en skolklass. Mannen märker senare att det inte rör sig om en skolklass, utan om hela skolan på 200 elever som är ute på promenad. Föraren utbrister därpå "Vilket jävla lemmeltåg!".



Kommentarer
Postat av: JohannaAurora

Håller tummarna för dej gumman. Följer din blogg med spänning nu. :-)

Vad tror du det blir? Pojke eller flicka...?

Kramar

2008-09-11 @ 12:56:29
Postat av: Jessica

BF+14 trycker du ut ungen;)

2008-09-11 @ 22:05:51
URL: http://www.metrobloggen.se/jessicamattsson

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0