BF+4

4 dagar över tiden.
Nä, det har inte hänt ett skit idag heller, trots färdknäppande och dammsugande- det finns inget som framkallar sammandragningar lika effektivt som att dammsuga (skulle vara att försöka sig på något vansinnigt som sit-ups eller dylikt då...) men än så länge har inget spännande hänt. FORTFARANDE.
Försöker trösta mig med det där om att förstföderskor går över i snitt åtta dagar men det är snarare skrämmande än en tröst.

I går kväll hyrde vi film. Först en gäspig sak om fotbollshuligan-going-gangster som kände som om den aldrig skulle ta slut och sedan Spiderwick som var rätt frän, hade dock svårt att koncentrera mig på handlingen för bebis var arg och sjukt sprattlig i magen. Åt en massa tacochips med salsa och hade det gött i alla fall.
Städat nu på morgon/förmiddagen och sedan var Mikaels föräldrar här och fikade. Så nu är det hur städat som helst och dessutom plockade vi ner vagnen så att den är redo, jag tyckte att det såg lite tomt så jag tryckte ner en filt och en kudde, synd bara att vi inte har någon bebis att fylla den med...
Här kommer det lilla livet sova gott:



Jag förstår mer och mer varför folk lägger ner hiskeliga summor pengar på barnvagnar, för våran är faktiskt rätt klumpig... Stabil och garanterat skitkäckt att burna med i snön men inte speciellt rolig att släpa runt på bussar, det lär nog dröja innan jag vågar mig på bussen ensam med vagnen, får nog satsa på att åka spårvagnen så ofta som möjligt och då vänta in dem nya moderna vagnarna som man bara kan rulla på utan att kånka för att dem har så lågt golv.
Fast till våren har jag ju ändå tänkt införskaffa en smidig sittvagn/sulky och det är ju inte så många månader det handlar om som jag måste släpa på jättevagnen Orvar.

Förresten lovar jag att uppdatera bloggen när något är på gång, så ni kan räkna med att jag inte bara försvinner när som helst för att jag ska föda, i värsta fall ber jag någon väninna/lillasyster skriva ett inlägg om att jag är på väg att kalva. Fast som sagt, det känns som om den här ungen aldrig kommer ut.

Kommentarer
Postat av: Josse

Jag kan säga nu att det är himla bra att ha en av varje, barnvagn alltså :) En som är stabil i mer 'terräng' och en som är en smidig stadsvagn. Så var ändå glad för att ni har en vagn av det rejälare slaget :)

2008-09-07 @ 18:37:06
Postat av: emma

Kan knappt vänta till blogginlägget om att du ska föda kommer! Spännande! Håller tummarna för att det blir snart!

2008-09-07 @ 20:27:16
Postat av: Emelie, den fantastiska:)

Hang in there babe:) Glöm inte... Girlpower:D Älskar dig. Puss

2008-09-07 @ 21:10:37
Postat av: allicen

Risinolja! ;)



Kul att du kommer meddela när det är på gång, jag är jättenyfiken!!

2008-09-07 @ 21:33:15
URL: http://allicen.blogg.se/
Postat av: Veronica M (Filipstad)

Jar inte vart inne på några dagar.. Såg du la ut ett inlägg från förra året.. Kul läsning.. :-)

Såg att de inte hänt nått än.. Tråkigt för dig men hoppas på den 10 sep hehe :-) Vi får se.. Snart så ska du se lilla vän.. :-) Kram

2008-09-07 @ 22:00:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0