BF+10

10 dagar över tiden...
Som sagt gick ultraljudet jättebra igår. Skönt att veta att huvudet verkligen ligger LÅGT, jag blev helt förskräckt när barnmorskan drog ner mina trosor för att kunna köra runt ultraljudsmojängen när hon skulle titta på huvudet, fick mig nästan en bonus-gynundersökning där, höhö. Kan meddela att kletet man får på magen för att den lilla dopplern ska glida bättre har det härligt namnet GLIDSLEM, istället för att heta glidmedel eller glidsalva eller något annat halvnormalt så heter det alltså Glidslem, sounds tasty indeed...
Duktig puppan som mår bra, jag var faktiskt orolig igår trots att jag var rätt säker på att bäsen mådde prima.

I dag har vi varit och storhandlat på Willys igen, förhoppningsvis kommer vi inte att hinna tömma skåpen igen innan bebis är här. Har gett upp allt hopp på en naturlig förlossning nu och är iställd på att bli igångsatt om cirka 1,5 vecka. Hoppas att jag får föda på Varbergs BB ändå, är inte helt säker på det. Försöker intala mig att det är bäst det som sker, kommer inte puppan självmant så är det väl ödet som bestämt att det ska bli så, kanske hade hänt något jättekatastrofalt om den kommit i tid.
I dag ska vi göra höstens första potatisgrattäng trots att det bara finns färskpotatis fortfarande, till det blir det kycklingfileér och curryröra, ska bli löjligt gott. Jag har fått bakförbud av Mikael tills vi ätit upp allt här hemma, i går tog han till och med med sig kakor till jobbet och bjöd på för att dem skulle gå åt lite, hehe.
Mår ganska bra idag faktiskt, klarar inte av att gå med föda-barn-ångest längre, den lär ju inte komma fortare för att jag är ett vrak, igår grät jag som ett barn på morgonen och det hjälpte inte ett skit. Bättre att njuta av Mikaelmys innan pluttisen kommer ut och tar upp varenda vaken sekund av vår uppmärksamhet.

Kommentarer
Postat av: Sarah

Bra inställning, nu kommer den säkert ut när den märker att du inte blir lika irriterad av den längre, haha ;) börjar jävlas redan i magen ;)

2008-09-13 @ 16:19:34
URL: http://www.metrobloggen.se/evelinassyster
Postat av: Veronica M (Filipstad)

Hoppas den kommer snart.. Läser varje dag men inget än.. Förstår att du väntar som bara den.. kram kram

2008-09-13 @ 20:34:59
Postat av: Emelie M

Jag tror jag undermedvetet tänker på din graviditet lite när som helst, haha, inatt drömde jag att jag gick in på din blogg och såg att du fått åka iväg o föda.. får hoppas det är en dröm som väldigt snart slår in för dig. Lycka till

2008-09-13 @ 21:04:39
URL: http://emeliesdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0