Babyblues

Hehe, klockan är ett först nu har jag satt mig ner utan bebis i knäet. Lite skrämmande allt, men jag har inte ens reagerat på det.
Igår rann min mjölk till ordentligt, från att ha varit lite småtjockt och slemmigt så är det nu riktig mjölk överallt. Drabbades då förstås av den hemska tredjedagsgråten som jag inte alls trodde skulle ha något med verkligheten att göra, men jag började gråta någon gång på eftermiddagen när Mikael kramade mig och sedan slutade jag inte förrän läggdags i stort sett, jag bara grät och grät och brösten värkte och jag tänkte alla möjliga ångestframkallande tankar- panik över att hela livet är upp och ned, panik över att Mikael snart ska börja jobba, panik över att någonting kan hända lilltösen och panik över att jag var en dålig mamma som bara grät trots att hon gör mig så lycklig med sina små fågelögon.

Vips idag är allting mkt bättre, inte ens jättebrösten gör ont. I fredags natt sov vi i sju timmar med bara en amningspaus och i natt herregud, gick och la oss kl 22 och var bara uppe två gånger fram till kl 8 i morse, visserligen var vi uppe en bra stund men ändå. Hon är hur snäll som helst, enda gången hon skriker är när hon har bajsat, herrejävlar vad hon bajsar! I dag kissade hon på skötbordet precis när vi torkat rent efter den sjuttiofemte bajsblöjan och det rann så att hela ryggen blev våt, så vi bestämde oss för att ta första badet och GIVETVIS bajsar hon i baljan när hon precis är nybadad och fin- suck. Sen hann hon faktiskt bajsa en gång till INNAN jag hade hunnit torka henne ren, det bara rinner ut massa gult bajs som läcker ut från blöjan hela tiden, jag kommer få köra en maskin tvätt om dagen känns det som, filtar och lakan och bebiskläder och spytrasorna tar liksom aldrig slut- phu! Som tur är bör det vara övergående, hon håller ju precis på att vänja sig vid mjölken.

Fullt upp hela tiden, det kommer bli en kämpig tid framöver men det räcker att kika på vårt lilla mirakel så vet man att det är värt allt spring i världen.
För er som inte orkar vänta på att jag ska lägga upp bilderna från förlossningen och BB kan ni kika i min bilddagbok, heter tobiq där också.

Kommentarer
Postat av: Therese

glöm inte berätta förlossningsresan

2008-09-21 @ 14:50:24
Postat av: Linnea och Anthony

De bajsar ju vanligtvis väldigt mycket precis i början, men om blöjorna jämt läcker kan det vara värt att prova ett annat blöjmärke. Libero funkade t.ex. inte på Anthony - de läckte jämt, medan Huggies och Pampers i regel inte läckte alls. Och det varierar från bebis till bebis. Kram

2008-09-21 @ 15:04:34
URL: http://nea.babyblogg.se
Postat av: Mallan

hehe jo dom skiter som faen :P

För oss funkar bara libero då huggies satt dåligt oh pampers läckte och luktar jätte illa.. =) Välkommen in i blöjdjungeln :P

2008-09-21 @ 20:51:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0