Shopping

Igår var mor min och min söta lillasyster här och tog med oss lillprutten till Frölunda så att födelsedagsbarnet jag skulle få handla lite som present i efterskott. Promenerade dit och det var löjligt jobbigt att släpa på vagnen i uppförsbackarna, innan så har Mikael alltid fått äran att ta över körningen i alla backar- en taktik jag kommer fortsätta köra med helt klart.
Kikade i lite affärer, jag är helt förvirrad när det kommer till kläder nu eftersom jag bara handlat bebiskläder och tjockiskläder att få plats med gravidmagen i det sista året i princip, jag har ingen aning om vilket storlek jag har eller om det är värt att köpa plagg som man inte kan amma i så det blev inget klädinköp till mig- däremot fick jag ett par finfina skor av min snälla mor, jag surar lite över att höga klackar och småbarn inte går ihop och att jag fick välja ett par stövlar utan klack men dem är skitsnygga så jag är mer än nöjd!



Moa skötte sig exemplariskt och sov som en sten alla timmar vi var där, hon sov så länge att jag fick småpanik över att hon skulle känna sig oälskad som var tvungen att vara ifrån min famn/tutte så länge, hon verkade dock ta det rätt bra- höhö.  Hon fick en tomtedräkt också, så nu ska jag fota henne i den och ha som julkort i vinter, fy fan vad sött, såna där fjantiga ideér kan jag bara inte motstå. Dock fanns dräkten bara i storlek 56 och det har hon redan så vi får se till att ta dem där korten innan hon hunnit växa ur den. Hon är en lång tjej, hon har inte blivit mätt sedan hon föddes på BB men jag är säker på att hon är rejält lång, 56 börjar bli lite kort på längden trots att dem flesta kläderna sitter lite pösigt i övrigt för hon är ingen knubbis än så länge, jag längtar efter att hon ska få rejäla bebislår!
Jag kunde till och med ta en burgare på Donken utan att hon blev arg, i vanliga fall är det ju en självklarhet att hon ska vakna och bli vrålhungrig så fort jag ska äta, det slår aldrig fel. Men nu fortsatte hon att sova så sött, mammas duktiga tjej.

Natten var hemsk, hon vaknade vid 2 och vägrade sedan somna om, jag kämpade i TRE TIMMAR med att erbjuda tutte och diverse gunglekar. Till sist blev jag så trött på att hon vaknade varje gång jag la ner henne i spjälis att hon fick ligga på min mage resten av natten/morgonen vilket innebar att jag sov som en kratta men hon var i alla fall lugn, dessutom var hon snäll nog att varken spy eller bajsa på mina nya lakan. Det tackar vi ödmjukast för. Hon är riktigt klängig just nu, och nyser hela tiden så jag fruktar att hon håller på att bli förkyld, det kommer aldrig mitt modershjärta klara! Inte min skönhetssömn heller för den delen...

Här är den söta bajsmaskinen hos pappsen:



Ps. Tack för alla vänliga komplimangen angående mitt hår! Det kan jag behöva nu när jag känner mig VANSINNIGT osexig:) D.s

Kommentarer
Postat av: malin

är rätt vanligt att dom nyser när dom e så små. luftvägarna lr va man säger är rätt trånga... bara hålla kolla att dom inte blir värre :)

2008-10-12 @ 14:02:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0