Kycklinghelvete...

Ska be att få tala om att jag har klotets gulaste frisyr. Tänkte skoja till det rejält och blondera mig och det gick inte så bra... Sist jag blekte håret (var visserligen ett par år sedan) så gick det faktiskt bra men sån tur hade jag inte den här gången, håret är knallgult i hårbotten, sedan kommer ett orange parti och i topparna är det lite brunaktigt fortfarande. Håret ser inte bara missfärgat ut, det ser helt psykadeliskt ut... Jag ser ut som en sån där regnbågsdrink med lager i olika färger. Ska ringa till frisören här nere i morgon och kolla om dem kan göra något för att rädda mig (kan ge mig fan på att jag får värsta fräscha frisörskan som kommer sucka och vara elak mot mig som vågat mig på en hemmablondering- men hellre det än att se helt sinnessjuk ut).

Det har varit en kanondag idag också! Mikael fick ta hand om Moa under min hårfärgningsprocess som tog en bra stund och tror ni att hon var ledsen det minsta? Icke! Dock blev hon hungrig så hon fick en slurk ersättning i flaska av pappsen och den sög hon tacksamt i sig utan minsta problem, sen var hon grymt mätt och belåten och humöret var på topp, vi städade och hon satt så snällt och tittade i sin babysitter (undrar vad det är dem tittar på bebisarna, dem verkar ju grymt fascinerade av att typ sitta och glo på en lampa eller ett fönster med neddragen persienn...).
Ni kan inte ana vad skönt det är att man nu kan lägga ner tösen utan problem en liten stund eller att hon sitter så snällt hos pappa då och då, på bara några dagar så har hon förändrats massor! Det är fortfarande lite kaos på kvällarna då hon vill äta oavbrutet i typ 4-5 timmar vilket inte funkar så bra då hon kräks massor och bajsar ner sig konstant, men det kan jag helt klart leva med om hon fortsätter vara såhär duktig på dagarna och nätterna. I natt var vi bara upp en gång i cirka en halvtimme, galet skönt!
Egentligen ville inte jag ge henne något annat än bröstmjölk såhär i början men jag MÅSTE kunna vara icke närvarande en liten stund då och då, det känns hur skönt som helst att Mikael också kan göra något åt att hon är otröstlig- snacka om sten som lyft från mina axlar! GIVETVIS är bara tanken att ge ersättning i nödfall, jag har absolut ingen lust att sluta amma än.

Vi har fått besök av Mikaels storebror, Jessica och deras söner idag så att Moa fått träffa ytterligare två små kusiner, nu är det bara roligt med besök till skillnad från de första dagarna, hehe. Fick en jättesöt outfit i plysch, rosa såklart. Jesus vad mkt rosa den här tösen kommer få ha på sig de kommande åren, jag är kanske lite gammeldags vad gäller färger och kön och sånt där, alla bebiskläder ska ju vara så galet unisex just nu- jag vill ha rosa på min dotter.

Här är pruttan i sin babysitter för första gången, hon ser ledsen ut på bilden men ack så söt!


Kommentarer
Postat av: Sara

Vilken sötnos =)

2008-10-05 @ 18:30:03
URL: http://forbiddensnowflake.blogg.se/
Postat av: Therese

FY F*N va söööööööööööööööööööööt

2008-10-05 @ 19:17:26
Postat av: emma

Oj, så vacker hon är!

2008-10-05 @ 20:28:57
URL: http://sympathyforme.blogg.se/
Postat av: Danielle

konstig kommentar kanske.. men jisses vad intelligent hon ser ut att vara.

2008-10-05 @ 20:37:13
URL: http://syndigtbra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0