Måndag

Fan, jag hinner ju aldrig blogga känns det som, Moa har varit vaken hela dagen och igår var vi ju hos mormor, då vägrade hon också sova bortsett från en liten tupplur på sissådär tjugo minuter.

Ja, ïgår var vi hos mormor som sagt. Bebis var snäll och sen dök min kusin (en av alla nitton kusiner) upp med sin karl och två barn, henne gillar jag skarpt så det var trevligt, dessutom fick jag ju visa upp Moa också och vara mallig. Käkade skamligt mycket som vanligt, försöker låtsas som att jag äter normala matmängder när jag är hos andra men lyckades som vanligt inte, tjejportioner är inte min grej alls.
Sen gick vi över till min far som bor i hyreshuset mittemot (tragiskt att två av mina släktingar lyckas bosätta sig i västsveriges skabbigaste lägenhetsområde) och då blev bebis jätteledsen, hundarna anföll som vanligt och hoppade på mig en miljon gånger medan jag liksom försökte lyfta upp Moa i sin overall upp i luften och bort från bestarna, gav henne till pappa så att hundarna kunde få attackera mig ifred och då blev det nog för mycket för Moa, galna odjur och relativt främmande morfar med helskägg- vem som helst hade ju blivit skraj! Så det blev en blixtsnabb visit och sedan körde mor och syster hem mig igen. 

Nu ska jag sno en lista av Josse att slänga in. Mikael väntar på att få datorn av mig så att han kan spela, men tji fick han.

10 favoriter:

Färg: Rosa och lila.
Mat: Grillat med potatisgrattäng.
Band: Cock Sparrer (om jag nu måste välja endast ett).
Film: "Bert den siste oskulden", såklart.
Bok: Det kan jag fan inte välja faktiskt .
Sport: Sport är inte min grej.
Årstid: Tveklöst sommaren, bortsett från sommaren 2008 då jag var höggravid och lidande.
Veckodag: Fredag.
Glassmak: Daimglass.
Tid på dygnet: Tidig kväll.


9 för tillfället:

Humör: Sleten.
Smak: Snus, min underbara snus (Catch Eucalyptus).
Kläder: Lila mysbyxor, blommig tunika och grå kofta (fan vad kallt det är här inne).
Bakgrund: Bakgrundsbilden på datorn är på Mikael och Moa i soffan.
Nagellack: Just nu har jag ett ljusrosa som jag köpte från Mavala när dem hade Rosa Bandet-kampanj.
Tid: 20.33.
Omgivning: Vardagsrummet.
Irritationsobjekt: Min Mama-tidning som jag aldrig lyckas få tid att läsa klart (har läst några sidor då och då i ett par veckor nu).
Tankar: Ska pruttbebisen sova oroligt i natt också?


8 första:
Bästa vän: Tina och Ve.
Screen name: TobiQ, det har hängt med hela vägen.
Husdjur: En St Bernhardshund vid namn Zeb och en kakadua vid namn Frida.
Piercing: Öronen.
Förälskelse: Filip på dagis.
Musik: Arvingarna, hehe.
Bil: Ingen än så länge, men snart så!
Kyss: Med min första pojkvän i hans soffa.


7 senaste:

Cigarett: Läänge sen, Lite mer än ett år sedan, i samma veva som jag slängde mina p-piller.
Dryck: Fejk-cola (man blandar i sånt där colaextrakt i bubbelvattnet från sodastreamern).
Biltur: Till mormor igår.
Kyss: Pussas mest så det var nog ett par dagar sen.
Spelad låt: "Joline" av Dolly Parton.
CD-skivan du köpte: Ingen aning, Spice Girls för en miljon år sen kanske?
TV-program: "Halv 8 hos mig".


6 har du någonsin:
Blivit kär i en kompis: Nej.
Brutit mot lagen: Ja, många gånger.
Blivit arresterad: Nej.
Badat naken: Ja.
Varit med på TV: Ja.
Kysst någon du inte känner: Ja.


5 vem:
Pratade du med senast? Mikael.
Saknar du nu? Mina vänner, en del har jag inte träffat på löjligt länge.
Gick du på bio med senast? Min mor och min syster.
Ringde du senast? Pappa.
Ska du träffa imorgon? Ingen mer än la familia. 


4 saker:
Du gjorde igår kväll: Vi kikade på Hellboy 2 på datorn, ingen storfavorit för min del...
Du kan höra just nu: Mikael och Moa, han försöker få henne att sova och hon försöker vara vaken.
Du inte kan leva utan: Fyra saker... hmm... Min barnvagn (det skulle fan aldrig gå!), mina linser, datorn och hårborste. 
Du gör när du har tråkigt: Leker med Moa, bloggar, kikar runt på familjeliv.se eller tittar på teve.

3 personer:

Du kan berätta allt för: Får säga fyra, Tina, Veronika, Emelie och Memme. 
Du tycker om: Åh, jag orkar inte...
Du inte gillar: Många, men högst på listan ligger nog min f.d styvmor, en gammal pojkvän och något gammalt ragg till Mikael.

2 val:
Kaffe eller te: Te, men jag gillar varken eller.
Vår eller höst:  Vår.


1 önskan:
Att mitt liv ska fortsätta vara så lyckligt som det är nu!


Kommentarer
Postat av: Linda

Gillar din blogg o ditt sätt att skriva! :D Tummen upp!

2008-11-25 @ 14:49:38
URL: http://lajndaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0