Lycka

Nu sitter jag här igen med sovande bebis på magen, jag börjar bli löjligt skicklig på att balansera henne där samtidigt som jag skriver på laptopen. Mikael sover fortfarande vilket är jävligt underligt eftersom han är så sinnessjukt morgonpigg. Själv är jag väldigt utsövd eftersom Moa och jag sussade sött från 23 till kvart över 8 i morse, hon var vaken hela kvällen i gårkväll så det var väl därför hon sov så snällt i natt utan att böka eller sparka mig i magen eller hennes nya lilla ovana, peta med i ansiktet i sömnen med sina små sylvassa naglar. Bebisar har SJUKT vassa naglar, i alla fall min bebis. Fick rådet på BVC att inte börja klippa dem än utan att dra av dem när dem börjar flisa sig, annars kan dem bli hårdare och vassare än vad dem är nu och det vill vi ICKE!

I dag ska vi en sväng till Sisjön och Babyproffsen för att köpa nya blöjpåsar och uträtta lite andra ärenden (bland annat köpa kondomer eftersom jag inte börjat med mina p-piller än, det kommer kännas så sjukt pinsamt att köpa kondomer för första gången på fan vet när, sissådär sju år kanske?). Blöjpåsarna är i alla fall svindyra, tre stycken PLASTPÅSAR som räcker i kanske en månad kostar 300 spänn, men det är så smidigt att kunna använda blöjhinken, då slipper man lukt och behöver inte byta påse lika ofta som i en vanlig.
Jag ska dessutum köpa lite nya snuttefiltar och kika lite på utbudet på åkpåsar till vagnen också, måste ju ha en varm och gosig variant i min nya UNDERBARA vagn. Även dessa är skamligt dyra, åtminstone de varianter jag sett på nätet. Kolla här vilka finfin. men dem kostar ju därefter också... 700 jävla spänn och då är dem ändå på REA! Men den rosa är ju så fin så att det kryper i kroppen på mig...




Jaja, nu till inläggets tänkta tema, alltså lycka.
 Det skrämmer mig faktiskt att jag mår så galet bra just nu, det känns som om allt är för bra för att vara sant. Jag tycker fan att jag förtjänar lite lycka nu efter alla år av total misär (jag är dramatisk som alltid), men jag vågar inte riktigt tro på att det faktiskt kan känna så här bra! Jag är ju en ständig pessimist och bara väntar på att något överjävligt ska inträffa så att min välmående sjunker till botten så att känslorna liksom jämnas ut igen.

Jag är så vansinnigt tacksam över mitt liv just nu, jag har ALDRIG mått såhär bra! Jag har Mikael, jag har min lilla dotter, jag har mina underbara, underbara flickor, jag har någonstans att bo, pengar i plånboken och bättre kontakt med min familj än vad jag haft på VÄLDIGT många år. Jag har inget att oroa mig för som ligger som en klump i magen och jag har inget sug på att varken supa, äta tabletter eller skära i mig själv som en idiot. Jag har ett LUGN som jag aldrig haft förut  
Alla mina spöken från det förflutna gör sig väldigt, väldigt sällan påminda längre, jag har inte tid att älta alla gamla hemska minnen, äntligen har jag slutat tycka synd om mig själv. Det ÄR INTE synd om mig, jag har blivit välsignad med världens underbaraste lilla barn, något finare kan knappast hända en människa och det är verkligen ingenting jag tar för givet. Det är fan så att man kan bli religiös!
Moa är det finaste som finns och det bästa jag har gjort. Detta är total, ren lycka!


Kommentarer
Postat av: Linnea

Du är inte klok vännen! Jag skulle aldrig köpa de där påsarna... Jag använder vanliga soppåsar. Fast å andra sidan sipprar det väl ut lite lukt också. Men det kan jag stå ut med om jag sparar 300 spänn i månaden. Men en sak jag inte förstår är varför du inte lägger ner henne när hon sover? Det måste ju vara skitjobbigt att sitta och skriva med henne i famnen? Kram

2008-11-07 @ 16:39:24
URL: http://mammacaruso.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0