Lördag

Får passa på att skriva en snabbis nu när bebis som aldrig sover numera för en gångs skull tar en liten tupplur, hehe.

Igår hade vi som vanligt en mysig filmkväll men varsin fet pizza, det är fan farligt att vi hittade den där pizzerian som har hemkörning OCH sjukt goda pizzor, ack, ack.
Idag har Memme och Daniel varit här och hälsat på, det var ALLDELES för längesen vi träffades! Dem fick träffa pruttbebisen för första gången, Moa var artig och väluppfostrad som vanligt när vi har besök. Memme hade köpt en sjukt söt stor Nalle som hade en grymt fräck finess, om man trycker nallen mot sig eller håller handen mot bröstet på den så kan man känna ett hjärta som slår! Hur tuff som helst, vi kom på att det är ju en alldeles ypperligt chans för oss att lura Moa att sova med den istället för klistrad på mig, haha. Men jag tror dock att döttra mi är för smart för att tro att nallen är mamma bara för att hjärtat slår- men man vet aldrig, hon är trots allt bara två ynka månader gammal. Väldigt trevlig visit var det i alla fall!
Precis efter att dem hade gått så lyckades vår fina lilla dam lägga ett sånt bajslass att det gick igenom blöja, body och brallor! Hur fan går det till? Blev helt dödschockad och tacksam över att vi befann oss i hemmets trygga vrå och inte borta någonstans, det hade blivit en knivig sits. Blöjan hade inte ens hamnat snett... Så det blev ett bad för lilla damen vilket inte var populärt (hon gillar bara att bada när hon är på gott humör) och sedan slocknade argbiggan på sin far och nu har jag tagit över medan han står i köket och förbereder dagens middag. Vi ska äta firre för en gångs skull, Hälleflundra- och eftersom vi inte har en susning om hur det ska tillagas så ska det bli en väldigt spännande middag. Satan vad hungrig jag är...

Höres i morgon, ha en trevlig lördagkväll alla festprissar och soffpotatisar! (själv tillhör vi givetvis kategori nummer två).

Kommentarer
Postat av: Emmi

Jag har också köpt en present:) Fast ingen stor, men den är mjuk. Nu är jag förberedd när jag kommer och hälsar på. Och det skall bli snart, jag skall bara samla energi så att man orkar efter jobbet. Man har ju blivit lite till åren så energin ligge inte på topp:D Älskar dig gumman. Puss

2008-11-30 @ 14:06:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0