Grattis till mig på Sofia-dagen!

Ja idag är det min namnsdag så gratulera på! Hehe. Vaknade i morse av ett sms från mor min, hon må vara sämst i stan på att höra av sig men hon har alltid varit en jävel på att komma ihåg min namnsdag.

Jag är så sjukt hungrig hela tiden att jag bara vill grina! Vad jag än äter och hur mätt jag än blir så tar det inte många sekunder innan jag är vrålhungrig igen. I går läste jag en att en tjej i vårt forum på familjeliv.se hade bakat rabarber och jordgubbspaj och blev sjukt sugen på det (trots att jag inte gillar paj) och detta sug övergick sedan till sug efter tårta- prinsesstårta i synnerhet. Så min snälla Mikael sprang med mig ner till konditoriet precis innan dem stängde klockan sex på kvällen för att stilla min ångest. Fanns dock inga tårtbitar utan bara så kallade "Nellybakelser" som faktiskt smakade rätt äckligt, det var någon blandning av wienerbröd och vaniljkräm och en konstig grön grej som vi inte vågade smaka på.
I dag tänkte jag kila iväg till Flatås och köpa en grillad kyckling och göra en kycklingssallad, det gillar till och med Mikael även om sallad inte ligger på hans topplista av mat direkt- det är faktiskt första gången jag gör en sallad sedan vi flyttade ihop, hehe.

image185

Hur som helst så undrar jag hur jag ska lösa den här mathysterien. Frukt funkar inte för mitt fruktsug har gått över (bortsett från jordgubbar förstås!) och om man ska vara ärlig- inte fan blir man mätt på en apelsin liksom. Åtminstone inte om man har en skrikande, kvidande magsäck och en tjockisbebis som knycker all näring.
Jag tror att bebisen är ganska tjock, på rutinultraljudet sa hon ju att hon såg lite hull på sidorna av revbenen, om inte annat så önskar jag verkligen att det är en liten tjockis som kommer ut så att jag får nypa den i grodlåren och prutta den i magen utan att vara rädd att skada några inälvor.

På lördag ska vi ju till danmark, åh vad jag har sett fram emot det! Hoppas att det blir fint väder och att jag inte har en sån gravid-dag då jag måste springa och kissa HELA TIDEN för sist jag var inne på en toalett på danmarksbåten var det ingen angenäm upplevelse.
En sak är säker och det är att vi ska köpa vit toblerone i tax-freebutiken!:D



PS Såg nu när jag uppdaterade att jag redan fått en gratulation på namnsdagen, tack, tack! DS

Kommentarer
Postat av: stina

åhh,är oxå hungrig hela tiden..men inte pga av graviditet utan pga jobbet! sitter vid en data hela dagana och tänker på mat,dagens höjdpunkt ät kl 12 då det är lunch haha :P alltid först i fikarummet! jobbrt är så tröttsamt så vill ha godis hela tiden hehe,tur att man är smal ivartfall =)

grattis på namnsdagen till dej och alla andra sofior!

2008-05-15 @ 11:01:55
Postat av: bella

nu gör du mej hungrig haha.

grattis på namnsdagen och ha en bra dag!

2008-05-15 @ 11:03:16
Postat av: Anonym

grattis på namnsdagen!!!

2008-05-15 @ 11:16:13
Postat av: emma

grattis på din sofia-dag :D

2008-05-15 @ 11:38:17
Postat av: Linnea

Grattis grattis!

2008-05-15 @ 11:48:30
URL: http://nea.babyblogg.se
Postat av: Anonym

grattis =) =)

2008-05-15 @ 12:22:47
Postat av: Anonym

grattis!!!

2008-05-15 @ 13:10:37
Postat av: Anonym

grattis sofia på din namnsdag!!

2008-05-15 @ 15:07:29
Postat av: Anonym

grattisgrattisgrattis!!

2008-05-15 @ 16:29:39
Postat av: emma

Grattis på namnsdagen! Jag gjorde med sallad i dag, sjukt gott!

2008-05-15 @ 20:21:11
Postat av: Theres

neman gratti på namnsdagen!

2008-05-19 @ 18:59:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0