Bola

I dag är det söndag och planerna är grillning IGEN, vi har verkligen snöat in på grillgrejen men det blir lätt så när man bor i ett land som har kanske trettio soliga dagar om året. Har precis trätt champinjoner på spett och penslat dem och blandat tsatziki- mat är trots allt en av de få laster som man som gravid tillåts ha.
Veronika berättade att hon hade gått en promenad på NIO KILOMETER med en gammal bekant härromdagen som är i nionde månaden. Vet inte om jag ska skratta eller gråta, men jag vet bara att redan när jag var i tredje månaden så hade jag gråtit blod efter att ha promenerat nio kilometer (skulle nog i för sig ha gråtit även när jag inte var gravid...). Hur som helst är det osolidarisk att som gravid vara så vältränad och pigg, det är att dra skam över oss "vanliga" gravida som pustar och håller sig för magen så fort vi böjer oss ner i köket.

Idag får jag bara konstiga sparkar av bebisen, vet inte ens om det ens är sparkar eller om den vrider på sig och håller på för det känns inte alls som vanligt, misstänker att den vänt ryggen utåt och nu roar sig åt att enbart sparka boll med mina inälvor. Det är i alla fall underhållande att märka att om jag trycker på ena sidan av magen så dröjer det inte många sekunder innan bebisen blir sur och försöker få tillbaka utrymmet och sparkar på min hand så att jag ska flytta på mig.
Har hittat en ny meningslös men gullig gravidpryl. I ett sånt här smycke eller "bola" som det tydligen heter så finns det en liten minixylofon som ger ifrån sig ett lågt, lågt ljud när mamman rör sig som barnet kan höra från tjugoende graviditetsveckan om man bär smycket i en kedja ner på magen och som tydligen ska vara rogivande för bebisen inne i magen. Antagligen bara båg men vilket mysig grej ändå... Synd att man är arbetslös och inte så jävla tät för tillfället, jag klarar inte av att slösa för mkt nu på saker som inte är till bebisen trots att jag inte har mycket kläder att variera mig med nu när magen är rund och go.

image151

Vi har varit och handlat idag och dem hade inga kanelbullar utan bara någon torr gammal fralla och jag känner paniken växa sig större över det faktum att jag inte kommer ha några bullar i morgon, åt upp den sista innan vi knallade iväg till affären förut. Men vi har i alla fall kanel så jag kan ju testa ifall det funkar lika bra att äta filmjölk med kanel eller något istället. Buhu.

Kommentarer
Postat av: stina

gott med grillat =)

2008-05-05 @ 08:51:47
Postat av: Anonym

mm gott!

2008-05-05 @ 10:06:41
Postat av: alice

sofia, ville bara säga... DU ÄGER! Jag älskar din blogg! Puss på dig (L)

Alice 11 år

2008-05-05 @ 11:25:30
Postat av: Linnea

Haha antar att du menar P... Hon står typ över vad som är mänskligt normalt - superkvinnan nummer ett liksom. Jag fattar det inte! Själv kan jag inte gå tio meter utan att flåsa eller få ont i ryggen. Men så var jag ju otränad som få redan från början...

2008-05-05 @ 22:46:26
URL: http://nea.babyblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0