Spökvecka

Den här veckan har hittills varit vad man kallar en spökvecka, vilket innebär att man mår så bra att man knappt märker att man är gravid- speciellt nu när jag befinner mig i ett stadie där man är pigg och alert och bebismagen inte hunnit bli helt synlig än.
Ganska otäckt tycker jag att det är faktiskt, har knappt känt av foglossningen ens, men den har blivit bättre efter att jag lärt mig att ha en kudde i svanken när jag sitter länge. Ibland inbillar jag mig att bebisen är borta. Hade det inte varit för att jag känner små, små sprattelrörelser då och då hade jag varit rädd. Och igår fick jag NÄSBLOD för första gången i mitt liv, vilket var väldigt förvånande. Här har man klarat sig ifrån blodiga näsor i över tjugo år men tji fick jag.
Det var skönt att märka av ett såpass tydligt graviditetssymtom men nu hoppas jag att det vill hålla sig borta resten av tiden, för jag är livrädd för blod och det blir inte bättre av att jag är på vippen att svimma så fort jag står upp hela tiden. Skulle näsan börja rinna när jag är lite yr på en offentlig plats är det bäddat för katastrof, då kommer jag att bli tvungen att sätta mig på rumpan mitt på asfalten om det skulle vara så illa. Föga smickrande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0