Marknaden

Här har man äntligen släpat med sig Mikael till Kvibergs marknad och vilket jävla fiasko!
I vanliga fall brukar det vara åtminstone fem-tio stånd som säljer DVD-filmer och dubbelt så många som säljer en massa smink men icke. Hittade film på ett enda ställe och dem var på ARABISKA. En helt meningslös resa med andra ord. Jag fick köpt en mascara i alla fall och ett knallrosa linne (dock inte på marknaden utan på Gina Tricot på väg hem, hehe).

Det har varit lite av en shoppinghelg hittills. Igår var vi i stan och handlade lite grann, vi ska på dop för en söt liten Vincent i morgon och då vill man ju se lite piffig ut. Det tog väldigt, väldigt lång tid innan jag till slut hittade något käckt att ta på mig, jag VÄGRAR verkligen lägga pengar på något som jag kanske inte kan ha om någon månad eller två, så det blir liksom att satsa på tältplaggen.
Mikael fick köpt en massa grejer och snäll som han är köpte han en jättefin grå mammaklänning till sin stackars arbetslösa flickvän, det är ju SÅ dyrt. Köpte en liten gulgrön bebisoverall i plysch också eftersom att den var på halva priset och ruggigt söt.
Mycket mer har inte hänt. Jag lagad lax för första gången i mitt liv härromdagen, det blev smarrigt men nu inbillar jag mig att det stinker fisk överallt så det var fan inte värt det. Vi är verkligen inte någon fiskfamilj.

Dop i morgon som sagt, ska bli trevligt. Har inte besökt något på hundra år så jag har inte den blekast vad som händer, det ska bli kul att se hur stor Vincent blivit och sedan blir det tydligen smörgåstårta vilket låter jävligt smarrigt.

   

Här ser ni från vänster: Laxwok, söta overallen, min feta mage i mystiskt ljus och fina mammaklänningen.

Kommentarer
Postat av: Josse

Den overallen har Vincent, jättemysig och gosig är den :) Ser ut som en liten hiphoppare :D

2008-03-08 @ 14:37:51
Postat av: Linnea

Jag har också en sån plyschdress i samma färg! Visst e den supergullig... :) Och klänningen var jättefin!

2008-03-08 @ 14:37:55
URL: http://nea.babyblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0