Jag visste det, en jävla babyboom...

Jag har tyckt att det är sjukt många bekanta som ska ha tillskott just i år och visst hade jag rätt, i går var det en artikel i Metro om att det var "Tidernas Babyboom". Fan vad typiskt!
Det enda som är skoj är ju att man kommer att känna många små bebisar som kan bli potentiella lekkamrater till vår lill*, annars är det ju bara skit. Det kommer kanske vara fullt på BB (jag är faktiskt mer nervös över att behöva dela rum med en främling och att inte Mikael ska få sova kvar än själva förlossningen), det kommer högst sannolikt vara ett helvete att få en dagisplats och sedan kommer vår stackars dotter eller son säkert få gå i en skolklass med femtio elever eller något...
Dem hade en intervju med en barnmorska på Östra här i Göteborg och hon berättade att det hade fötts 14 barn redan den dagen och det var typ lunchdags, och i en annan artikel läste jag om barnmorskebristen i Västra Götaland, tydligen är dem sjukt underbemannade. Vad fan, när jag ligger där och krystar och gallskriker vill jag fan att all uppmärksamhet ska vara på mig, jag vill inte att barnmorskan ska springa fram och tillbaka som någon jävla jojjo mellan rummen.
Och tänk om bebisen mår dåligt och kanske måste ligga i kuvös eller liknande? Också ligger det någon annan jävla unge där och blockerar platsen? Risken att det ska hända är väl rätt minimal men gud, TÄNK!
Jävla skit-babyboom, det kommer inte ut något bra ur det där alls. Plötsligt blir jag i alla fall glad att jag ska föda i September och inte i Juli eller Augusti för då verkar det ju alltid födas flest barn.

Jag börjar bli otålig efter rejäla kickar i magen nu, även fast jag varit bortskämd med att känna små rörelser i flera veckor redan. Man känner liksom tydligen skillnad på bebisbubblet och kurr i magen men man kan ju ändå inte vara helt idiotsäker förrän det känns tydligare.
När vi åkte bil härromdan så blev det ett jävla liv i magen, jag blev nästan lite åksjuk- är dock tveksam på ifall det var rörelser eller om det bara var vatten som skvalpade omkring. Tror att jag satsar på att det var vatten.

Igår blidde det chili con carne, kolla här så smarrigt! (Jag har en viss förkärlek för att fota mat...)

image56

Kommentarer
Postat av: Linnea

Totte kom hemspringandes med den artikeln också. Hade inte tänkt så långt, men dagisplats kan ju bli ett stort problem. Är dock mest orolig för att det ska vara fullt på BB - det är min mardröm! Skolan oroar mig inte så mycket, det ploppar ju upp nya friskolor hela tiden, det gäller bara att sätta upp barnet på kö till flera bra skolor direkt när det föds så kommer det nog in NÅNSTANS så det inte behöver gå i en megaklass i en kommunal skola. :)

2008-03-12 @ 14:44:47
URL: http://nea.babyblogg.se
Postat av: Sarah

Haha när jag skulle födas var det också "babyboom" och då sprang barnmorskan fram och tillbaka mellan två rum. Jag och killen i andra rummet föddes med 10 minuters mellanrum, vadå hektiskt!? ;P Jag föddes dock först, så jag vann ;) Men det är inga fel på mig (eller mamma:P) fast mamma inte fick all uppmärksamhet hon borde haft;) Så det går nog bra vad som än händer ska du se :D

2008-03-12 @ 17:16:46
URL: http://www.metrobloggen.se/evelinassyster
Postat av: Emma

Det finns flera bloggar jag läser. När jag ska kolla om någon av dem är uppdaterade, kollar jag alltid din sist, men det ska du ta som en komplimang. Din är mest underhållande, så då sparar jag den till sist ;) Sedan så är din blogg nästan alltid uppdaterad då jag checkar den, så det är alltid skönt att veta att du finns ifall de andra inte är uppdaterade. Bloggläsning är kul, och din är något extra! Ha det bra!

2008-03-12 @ 21:37:10
URL: http://forTheSuun.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0