Update

I dag är det fredag igen, och tydligen Sveriges nationaldag- heja Sverige. Det blidde ingen Ullared igår och tydligen inte på lördags heller eftersom att Mikaels dumma bror ska hälsa på hos deras päron då, gud vad besviken jag blev, ville bara grina hela förmiddagen igår över att jag inte får köpa alla roliga bebisprylar nu som jag varit inställd på, har ju legat och fantiserat ihop jättefina inköpslistor varenda kväll i en vecka nu. Hatar när planer blir ändrade, speciellt när det har med roliga bebisinköp att göra. Så Mathias kan räkna med ett rejält kok stryk nästa gång jag ser honom. Som nybliven pappa bör han veta att man inte messar med en gravid kvinnas shoppingplaner... höhö.
Hur som helst så tyckte Mikael synd om mig så vi tog en sväng till Sisjön i går i alla fall och kikade inne på Babyproffsen och sedan tog vi en sväng på Coop och köpte en massa kul. Mikael köpte tråkiga boxningsfilmer (i svartvitt!) och jag köpte en expansion till SIMS2, "Sims Unleashed" där man tydligen kan köpa en massa festliga husdjur till sina simmar. Köpte även "Ett barn blir till"-boken av Lennart Nilsson som tar så fräcka bilder och ett påslakanset till bebis kommande spjälsäng. Det är vitt och rosa med väldigt puttinuttiga blommotiv så det kommer se väldigt roligt ut att bädda ner en eventuell son men jag bryr mig inte. Fick även köpt en massa riktigt saftiga biffar som ska bli ett rent nöje att slänga på grillen. Är fortfarande sur över Ullared-missen men det är dags att sansa sig nu och låta gravidhormorna lugna sig, behöver bara vänta ett par veckor trots alls.

Nu är jag i tredje trimestern (sista tredjedelen av graviditeten) och räknas nu som höggravid. Känner mig inte särskilt höggravid ännu trots att bebis rör sig mer och mer skrämmande, jag känner verkligen hur hela magen böljar sig när den vrider sig och håller på. I går kväll hade jag skitont hela kvällen för att elaka bebisen låg så konstigt, det tryckte på som fan nedåt och jag blev genast livrädd att det var någon form av värkar, men förmodligen är det bara ligamenten som gör ont som innan, inte konstigt att det sträcker i dem nu som bebis håller på. Tror nästan att det är en pojke nu bara för att den är så vild.

Vi ska snart iväg igen, har ett kraftigt köpbegär just nu så vi ska iväg till Sisjön idag också, finns en massa roliga affärer där. Fick kass skatteåterbäring i år men jag har snålat så länge nu att jag har en massa fina slantar sparat!:)

Kommentarer
Postat av: Emelie M

jag förstår att du blev besviken, för jääääklar va mycket barngrejjer dom har fått in i Ullared, ble helt chockad när ja va där sist!



Nu har jag med skaffat mej en blogg, kunde inte låta bli, gå in o ta dej en kik om du har lust nåndag



emeliesdagbok.blogg.se

2008-06-06 @ 15:35:26
URL: http://emeliesdagbok.blogg.se/
Postat av: Carin

om du inte betalt in fakturan till livsviktigt.se än, så läs i länken jag skickade, det är ett bluffföretag som ligger bakom.

jag tänker inte betala :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0