Onsdag

Ligger i soffan och jäser igen medan Mikael jobbar och sliter med att fixa ordning dörrarna som påbörjades igår, klistret har torkat nu så att man kan snart se resultatet, nu håller han på att skära till kanterna med en hemsk mattkniv vilket gör mig väldigt nervös.
Som sagt är herrn hemma idag och sällskapar med mig, vi ska snart ta en sväng till Frölunda och uträtta lite ärenden, bland annat ska jag se till att få bytt mammatröjan jag köpte igår för den sitter alldeles för tight redan och tanken är ju att jag ska kunna andas fritt i åtminstone ett plagg så jag måste byta till en större storlek, köpte Small igår dum som jag är, men mammakläder ser så jävla gigantiska ut så att jag trodde att alla andra storlekar skulle sitta som tält- jag hade fel. Förstår fortfarande inte riktigt hur rund och fläskig jag i själva verket är.

Farmor ringde för en stund sen och berättade att hon börjat jobba på ett solarie, lyckas man få jobb som sjuttiotreåring är man fan skicklig alltså! Jag har visserligen svårt att tänka mig att jag kommer att vara sugen på att börja jobba igen när jag är sjuttiotre, men det är ändå rätt imponerande, här har det varit stendött på jobbfronten i flera månader och jag är ju en fräsch tjugoåring, med bulle i ugnen men ändå.
Snart öppnar ett Lidl precis bredvid oss, dem har visserligen värdelösa arbetsvillkor och så men jag hade ändå tänkt att det är ju kanon för lite extrajobb sen när jag är mammaledig, det gör inte så mycket om lönen suger om det tar en minut att gå till jobbet, det kan jag leva med. Det var värre när jag jobbade i Kungsbacka och det tog nästan två timmar att ta sig till jobbet på morgonen och två timmar hem, mitt åttatimmarsarbetsdag blev väldigt mycket längre än åtta timmar och det kostade skjortan med busskort. Skulle man jobba så här när hem slipper man både resväg och man behöver ju inte köpa lunch ute heller. Sounds good.

Nu har "vi" blivit klara med ena sidan på en dörr, oj vilken duktig pojk jag har. Det kommer att bli jävligt snyggt när det är klart, bebisen kommer säkert att trivas som en fisk i vattnet- snygg inredning är ju det bästa spädbarn vet, hehe. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0