Mys-tisdag

I dag har vi varit iväg i värmen nästan hela dagen, först i morse var jag hos mina kära vänner Arbetsförmedlingen IGEN. I dag var det en kille där och informerade om utlandsjobb, vilket egentligen var jävligt intressant- om man inte ska föda om tre månader då... Men jag var trevlig och lyssnade uppmärksam ändå. Fan vad smidigt det verkar vara att jobba i norge, hade jag inte haft Mikael och puppan i magen skulle jag lätt åkt dit över sommaren och jobbat ihop en jävligt go summa pengar. Sedan finns det jobb man kan söka när man jobbar på kryssningsfartyg över hela världen, det lät också riktigt lockande.

Sen mötte jag upp Mikael och vi gick och skrev in honom på körskolan, så nästa vecka ska han få göra en sån där testlektion där de uppskattar hur många lektioner man behöver för att kunna köra upp, tanken är ju att han ska ta en intensivkurs snarast möjligt så att han får kortet innan bebis kommer. Verkar vara en mysig körskola också, men jag vet inte om det berodde på att det låg en långhårig tax i en fåtölj och tittade på mig med snälla ögon under tiden vi var där.
Sedan sprang vi omkring lite i affärer också, tänkte köpa en mini-sverigeutstyrsel till bebis inne på HM men så kom jag på att det är bättre att vi kikar på Ullared innan eftersom vi snart ska dit, det är garanterat väldigt mycket billigare. Köpte istället "magic towels" inne på Hemtex, det är som en liten hård boll som man lägger i blöt också blir det en handduk sen, jag har tänkt köpa en sån och testa hur länge som helst och nu var det extrapris så jag slog till (ska visa bild på resultatet sen!).
Tog en sväng till bolaget och köpte lite semesteröl till Mikael och alkoholfritt vin till mig, blev hur glad som helst när jag märkte att mitt favoritvin nu finns utan alkohol! ("Blue nun" heter vinet för övrigt). Ska nog lägga det på kylning så att jag kan ta ett glas på balkongen sedan när vi grillar.

Sist blev det en sväng till Mio, vilket var rätt korkat eftersom stackars Mikael då släpade på massor av öl och det var en stooor affär, har aldrig kikat där inne förut. Vi provsatt en massa soffor och åh-ade oss över vilka fina sänggavlar och gigantiska garderober det finns som vi inte har plats till. Tyvärr hade dem inga spjälsängar som vi varit ute efter.
Käkade på McDonalds och köpte en ask jordgubbar på väg hem. Lovely.

Nu ska jag gå och förbereda lite inför kvällens grillning. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0