Tisdag

Är fortfarande sur över att mina pengar inte kommit än, lånade en tusenlapp av bebisen tills på måndag vilket jag inte gillar men nu har jag i alla fall betalat lite räkningar. Man blir så förbannad bara när man nu faktiskt råkar vara lite av ett ekonomiskt geni som ALDRIG gör slut på pengarna innan månadens slut, jag ser alltid till att ha pengar på kontot i slutet av varje månad men det hjälper ju fan inte om de nya pengarna inte kommer när dem ska.

Vi var inne på Åhlens idag och kikade, helt folktomt tidigt på förmiddagen och en massa rea, dem har ju en hel del fina inredningsprylar som såldes billigare men dessvärre blev det inte särskilt billigt trots att det var halva priset. Jag vill ha nya kuddar till soffan, de vi har nu passar inte alls in sedan vi bytte gardiner och jag behöver något rejält bakom ryggen nu så att jag kan resa mig utan att frusta som en valross, vill ha lite fint porslin också, skulle vilja ha en uppsättning med svarta tallrikar i olika storlekar, är sugen på någon rolig form istället för runda tråkiga.
Såg en svindyr men skitfräsig prydnadskatt som står på golvet med bisarrt lång hals, så nu har Mikael lovat att jag ska få den i födelsedagspresent, hehe- frågan är bara hur käckt det är att ha en svindyr porslinskatt stående på golvet när man ska ha en bebis som ska lära sig att åla och krypa och- hemska tanke- springa omkring.
Mikael köpte i alla fall lite ny film och sedan världens gulligaste grej till mig, jag har inte ens tänkt tanken på att skaffa en sådan trots att jag ältar sönder förlossningen men det hade han, så jag fick en jättekäck elektronisk värmedyna som förhoppningsvis ska lindra smärtorna i svanken när det är dags att föda, förvärkarna kan ju också vara rätt jävliga så den lär komma väl till pass! Jag hade tänkt att kanske skaffa en rispåse på sin höjd så jag blev väldigt förvånad och väldigt glad. Fy fan vad söt han är, min gosse, man tror att dem är helt ointresserade av förlossningsförberedelser men där ser man!

I dag ska jag baka bröd, fick någon slags bak-hysteri igår och bakade en kardemummakaka och sedan ville jag göra små frallor och blev SKITSUR när jag insåg att vi inte hade någon jäst och att det tydligen var obligatorisk ingrediens i varenda jävla degbulle. Men nu har jag köpt jäst så nu jävlar.
I morgon ska jag på förlossningskurs hela förmiddagen på Östra Sjukhuset, det ska bli spännande så jag uppdaterar efter hemgång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0