Killkillkill

Buhu, sovit som en jävla kratta flera nätter i rad nu, TROTS fläktarna. Bebis har hållit på att sprattla som en tok sedan Mikael åkte till jobbet strax innan sex i morse, det börjar bli förbannat tröttsamt nu för den ligger på samma ställe hela tiden och skaver och putar med en farligt vass kroppsdel, det sparkar så mkt åt alla möjliga håll i magen nu att det är helt omöjligt att avgöra vad som är vad, men ont gör det i alla fall. Ska fråga barnmorskan i morgon om hon är helt säker på att huvudet verkligen ligger fixerat och orörligt för det är helt SJUKT hur den kan röra sig så galet med sitt lilla huvud fastkilat.

I går invaderades vår lägenhet av svin, små, små svin. Hade gjort tabben att låta en soppåse stå i hallen i ett dygn eller så istället för att springa ner till soprummet direkt, så igår när jag skulle springa ner med den visade det sig att det var ett helt moln av säkert 15-20 vidriga bananflugor runt påsen, jag fick med mig en drös ut i trapphuset och slängde igen ytterdörren bakom dem fort som fan, men en hel armé stannade och har nu spridit ut sig i lägenheten.
Jag hatar alla insekter och kryp, för min del hade man gärna fått utrota hela småkrypsläktet, jag skiter fullkomligt i det innebär undergången för det biologiska systemet då fåglar inte får någon mat och bla bla bla (jag hatar fåglar också...). Nej skämt åsido, hoppas att ingen djurälskare tog illa vid sig. Jag hatar dem i alla fall och nu har jag byggt upp ett nästan omänskligt hat mot just bananflugor, jag vill bara kräkas när jag tänker på hur vidriga dem är och att jag garanterat äter och dricker saker som haft bananflugor på sig hela dagarna, varje gång jag ser en nu så vrålar jag helt vansinnig.
Därmed har jag nu ägnat nästan hela morgonen åt att kasta mig in i köket med dammsugaren påslagen, det gäller att överraska dem små kräken för annars flyger alla åt olika håll och försvinner spårlöst i några minuter. Hittills har jag sugit upp sex strycken flugor, och dammsugaren står redo och inkopplad i köksdörren- har tänkt att göra regelbundna attacker hela dagen.
Gud nåde den bananflugan som cirkulerar runt bebis när den är född och ligger och sover, jag kommer ju bli tvungen att sanera spjälsängen varje dag, speciellt då bebis föds i september och mitt under rötmånaden, det lär vara mängder av flugor här...:´(




Nu får jag byta ämne för jag mår fanimej illa.
I går vågade jag mig ut för första gången på ett par dagar, det har blivit NÅGOT svalare ute nu även om det fortfarande är helt vidrigt varmt. Till helgen lovade dem dock regnskurar och härliga 19 grader, åh vilket lycka!
Åkte hur som helst till Frölunda och fastnade där ett bra tag. Köpte en skitsöt  "Mina första år"-bok till bebisen som jag spanat på innan och längtat efter, den här var lite rolig för man skriver in både "mammas tankar" och "pappas tankar" om en massa saker så med andra ord kommer inte Mikael kunna slippa ifrån att skriva, jag har ju en tendens att ta över sånt där annars.
Sedan skulle jag leta efter något sött bebisplagg till lilla nyfödda Julia men hittade inte ett skit trots att jag luskammade HM, KappAhl och Lindex, jag gick till och med in på Polarn och Pyret och kikade, jag som tycker att PoP är en totalt överskattad affär- plaggen kostar dubbelt så mkt som andra babyplagg och finns bara i konstiga färger som svart, orange, mörkgrön och brunt- sedan kanske kvaliteten är bättre än andra, men vad fan ska man ha kläder som tåls att tvättas 150 gånger för när bebis ändå växt ur allt efter max en månad?
Hur som helst fanns det inget sött alls i storlek 50-56 (nyfödd) utan alla fina sommarutstyrslar var till större bebisar, jag blev skitsur. Hittade till slut en liten klänning som jag tyckte var hyfsad, men när jag skulle betala var det något fel på mitt kort så kortköpet medgavs ej, tjejen i kassan sa till mig att hon skulle lägga klänningen bakom disken så kunde jag kila till en bankomat, vilket jag givetvis inte orkade så jag struntade i klänningen och gick och köpte gratulationskort i stället.
Slutligen handlade jag så mycket käk jag orkade bära på Hemköp och vad fan händer då? Jo, mitt kort fungerar inte i kassan igen- vansinnigt pinsamt när det är kö som säkert tror att jag har övertrasserat kontot vilket jag INTE hade. Så jag fick köpa mina varor bakom kassan och springa till den förbannade bankomaten ändå och tillbaka igen och betala kontant, och AAAAAJ vad ont jag hade i ryggen och höfterna. Jävla skitkort!

Eftersom att det här är gnälliga veckan måste jag ju meddela att jag har fått kliande värmeutslag överallt, precis vad min sönderslitna kropp behövde- lite härlig klåda... 

Kommentarer
Postat av: Emelie

tänkte bara ge ett tips om hur man blir av med bananflugor, ställ fram en djup skål med vatten och lite diskmedel i så dras dom dit och drunknar.

2008-07-31 @ 14:29:19
Postat av: Theres

Snart är bebbe här.

Men du kan väl skicka upp lite värme hit, har ju "semester" nu och det är skit väder. Molningt och typ 15 grader. Så jag skickar ner lite av kylan till dig! :D

2008-08-08 @ 08:16:17
URL: http://theresh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0