Fredag

I dag har jag varit ganska duktig och började dagen med att sortera tvätt och köra igång en ny maskin, det är en klar förbättring sen igår då jag knappt orkade vända på mig i soffan utan att bli gråtfärdig. Värmen driver mig till vansinne, den saken är klar. I går hade jag ont i hela kroppen, bebisen var helt vild HELA dagen, skinnet sved över hela magen och dessutom svettades jag som en gris, var så klen att jag var tvungen att ropa på Mikael och be honom leta reda på korv i frysen för jag orkade inte böja mig ner och dra ut frysfacket... Men idag är det bättre, åtminstone än så länge. Ge mig regn och rusk för fan...

Allt är köpt nu inför ommålningen av sovrummet, Mikael är så sugen att sätta igång att han spacklade redan igår, men sen blir det stopp minsann- han får vänta tills jag åker till mamma så jag slipper se eländet, mina nerver pallar inte att se en massa tejp på väggarna och utflyttade möbler som får tränga ihop sig i vardagsrummet eller ljudet som uppstår när man slipar med sandpapper på väggarna. Dessutom är det inte bra att sova i nymålat som gravid.
Vi valde i alla fall en ljusgrå färg som skiftar i blått, vår lägenhet är så ljus och fin att det vore synd att måla någon mörk färg, dessutom ville vi ha något hyfsat neutralt så att kommande köpare av lägenheten inte kommer att kräkas. Det ska nog bli snyggt, och lagom till att allt är klart så kommer jag hem med spjälsängen äntligen, jag ska skruva ihop den och bädda direkt. Det blir nog en spjälis från IKEA, finns knappt att hitta på andra ställen och det kommer att bli den träfärgade varianten jag visat innan, istället för den vita som också är söt. Jag är en trämöbelmänniska, så är det bara.



I går kom den nya Halénskatalogen med en massa höstkläder, jösses vad det kommer att klia i fingrarna efter att handla kläder när jag är smal och normal igen, just nu känner jag mig gråtfärdig varje gång jag ska klä på mig.
Ska unna mig ett par riktigt snygga jeans när jag fått bort mina överflödskilon, den saken är redan klar, planen är att bli en riktigt hot mama... Att tandställningen ryker kommer ge mitt stackars utseende en rejäl puff på vägen.
Hur som helst såg jag en jättesnygg jacka i den där katalogen igår, den ska vi ha!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0