We are family

I går var det en hel dag i Mölnlycke hos farmor först och sedan min gamle far. Ruggigt skönt att komma iväg lite, mådde som en prinsessa hela dagen för första gången på fan vet när, illamåendet slog inte till förrän vid 20 på kvällen. Paradise.

Farmor är eld och lågor över lilla bebisen. Hon hade till och med drömt om den i natt, "Den var inte alls svart utan bara lite fjunig!" tjöt hon i telefonen. Kan översätta det som att farmor tycker att JAG är svart eftersom jag har så mörkt hår, och inte att hon misstänkt att barnet är afrikan. Sedan tyckte hon att bebisen hade varit lik pappa, men hon trodde att det bara berodde på att båda var skalliga.
Sedan fick jag äta en massa surdegskakor, en helt UNDERBAR stek med potatis och sås (har inte varit så sugen på något sedan bebisen flyttade in) och slutligen glasstårta. Det var tur att jag inte mådde illa just den dagen för då hade jag nog dött.
Sedan kollade vi på en massa gamla kort som jag fick ta med mig hem för att "visa Mikael min familj". Fick även en saftkanna i form av en tupp, två smörknivar formade som kvinnoben(?), en tandpetshållare som såg ut som en stubbe med en yxa i, en påse bullar och en chokladkaka att ta med hem "till min lille pojk".
Farmor är och förblir stentuff och det var faktiskt underbart mysigt att hälsa på. Visst är hon fräsch för sina 73 år!
 
Farmor

Sedan var jag en sväng hos min far också. Vid det laget orkade jag inte äta något mer vilket var tur eftersom att lagade falukorv, äckligaste käket ever. Så jag ägnade mig åt att bli uppäten av de galna hundarna istället, det tar på krafterna att brottas med dem vill jag lova.

Nu ska jag faktiskt stänga av datorn och skynda iväg till Frölunda Torg för att inhandla en eller ett par alla hjärtans dag-presenter. Ursäkta att texten plötsligt blivit centrerad, förstår ingenting. Lägger in ett par bilder på "the hellhounds". Hej så länge!

CeasarSelm

Kommentarer
Postat av: Therese

Din farmor såg väldigt ung ut för att vara 73.. 0_o och duu.. jag var åxå i mölnlycke hela dan igår =) synd att vi inte visste om de bara =( kram

2008-02-14 @ 11:20:29
Postat av: Angelica

Oj, jag hade aldrig kunnat tippa på att hon var 73, hon såg bra mycket yngre ut =)

2008-02-14 @ 12:08:12
Postat av: Linnea

Gasstårta! :D Surdegskakor? :S

2008-02-14 @ 21:18:42
URL: http://nea.babyblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0