Tips om hårklippning!

Fan, i morgon ska jag ÄNTLIGEN komma i väg till frisören och jag känner för att göra något drastiskt. Och med drastiskt så menar jag inte att klippa mig kort eller färga håret lila eller något annat vansinnig som jag aldrig i livet skulle göra, men en lugg kanske?

Jag har liksom haft i stort sett samma friss sedan jag var sju och mamma lät mig spara till långt hår. Det är spikrakt (här lär aldrig behövas någon plattång inte), tjockt, långt och skittrist. Jag har gjort några tappra försök med att klippa upp det tidigare, men av någon outgrundlig anledning så märker man absolut ingen skillnad. Sist sa frissan att hon klippt ur ungefär HÄLFTEN av allt mitt hår, på golvet låg världens största hårberg men man såg ändå ingen skillnad, förutom att hästsvansen såg tunnare ut när det var uppsatt.
Jag kan liksom glömma locktång eller volym för håret ligger platt bara minuter efteråt. Så jag tänkte slå till med någon fräck lugg, trots att jag tyckte att det kliade som satan sist jag hade det och bara satte upp den med spänne hela tiden.
Dessutom har mitt hår blivit jävligt fett sedan jag blev gravid, lagom snyggt med en lugg som ser helt fettig ut. Men jag måste vara fåfäng och tänka på att jag faktiskt har ett extremt stort huvud. Och det är inget jag inbillar mig, jag har faktiskt ett onormalt stort huvud. Man kan kolla på vilket jävla skolfoto som helst så ser man att mitt huvud ser ut som en melon i jämförelse med andras normalstora huvuden. Så en lugg behövs för att förminska min gigantiska panna.

Någon som har några förslag förresten? Något geni som kan komma på hur jag ska ha lugg men samtidigt inte ha någon lugg?

Här är en ful och väldigt gammal bild på luggen förresten, hehe
image28

Kommentarer
Postat av: Klippproblem

Jag tror visst att det är period för klippning nu, jag har också problem med hur jag ska klippa mig och tre av mina kompisar klipper sig idag med och dom vet inte heller hur dom ska göra, haha :p

2008-02-28 @ 11:20:58
Postat av: Therese

Sidlugg är alltid fint, jag har de, asså de går i tapper, från ögonlängd till kinderna, o sidlugg på de, tror faktiskt du skulle passa i de.. =) kram

2008-02-28 @ 12:40:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0