Hor-alfa-kassan!

Ingen trevlig start på dagen idag. Skickade in massa papper om att jag nu är arbetslös och vill ha a-kassa till den förbannade Alfa-kassan i början på januari och har hittills inte hört ett jävla pip från dem.
Så efter att ha suttit 10 timmar i telefonkö nu på morgonen så får jag vet att det är först i dag, som någon handläggare behagat kolla på mitt ärende och GIVETVIS så hade dem hittat ett krux, uppenbarligen så dög det inte alls att skicka in ett anställningsbevis från förra jobbet, utan dem måste tydligen ha ett ARBETSGIVARINTYG. Det kan jag acceptera för all del, även om det hade varit trevligt om någon hade meddelat mig om detta LITE JÄVLA TIDIGARE!
Och vet ni vad det värsta av allt är då? Tydligen har alfa-kassan skickat ett brev till mig nu som jag ska skicka till min arbetsgivare som ska skicka tillbaka det till mig och som jag ska skicka vidare till alfa-kassan, så jag frågade om pengarna kommer direkt då efter att jag skickat in ARBETSGIVARINTYGET. Men nej. Nej, nej, nej, då kommer jag återigen att hamna SIST I KÖN och därmed få en väntetid på fyra till sex veckor. Vad alfa-kassan verkar ha missförstått så har jag räkningar som ska betalas varje månad som alla andra, och tro det eller ej men jag har också ett behov av mat och annat som kostar pengar. Pengar som är väldigt, väldigt sena vid det här laget.

Det är ju en jävla tur att jag har sparat så mkt, och att jag bor med Mikael och inte ensam för annars hade det ju gått åt skogen. Jag blir helt vansinnig på dessa jävla myndigheter, hur kan dem med att bete sig såhär efter att först ha höjt avgiften för att vara med i deras dumma jävla a-kassa och efter att dem sänkt avgiften? Jävla moderat-nedsmittade skitland rent ut sagt. Jag har ICKE betalat nästan 400 kronor i månaden i fan vet hur länge för detta, det hade varit bättre att spara dem pengarna och haft en betydligt fetare plånbok nu.
TVI!

Förlåt för detta, ganska otrevliga inlägg. Jag gillar helt enkelt inte när främmande människor leker med mina pengar. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0