Hemmafrun

Nu har jag diskat som en tok, kört igång en maskin tvätt och dammsugit.
Jag och dammsugaren har precis blivit bundisar igen efter en fight föregående vecka. Den sög så jävla dåligt så jag vidtog alla möjlig åtgärder för att göra den bättre, jag tömde den trots att den inte var full, jag fiskade upp ett okokt spagettistrå ur slangen och pysslade med filtret. Allt utan resultat. Jag har aldrig utgett mig för att ha något tålamod och nu grät jag som ett barn över den förbannade dammsugaren och när Mikael kom hem vrålade jag "DET ÄR NÅGOT FEL PÅ DIN JÄVLA DAMMSUGARE!" så fort han kom hem från jobbet.
Såklart var det bara någon jävla vridknapp som jag missat som anger styrkan i suget som var problemet. Kan inte för mitt liv förstå varför någon frivilligt skulle vilja att dammsugaren inte sög, det känns lite som om hela funktionen med en dammsugare går i stöpet där, men, men. Hur som helst blev jag förstås ännu surare över att han lyckades fixa den och inte jag, och hatade den ännu mer.
Men idag gick det rätt smärtfritt. Bortsett från att jag tappade en hal kniv som jag just diskat och skar mig när jag fångade upp den. Fick som vanligt allvarlig hjärtklappning när jag såg mitt eget blod.
Mikael skar sig faktiskt på exakt samma kniv igår och herrejesus vad det rann blod! Min matlust försvann direkt vill jag lova.

Gillar inte det här med att vara arbetslös på flera sätt. Bortsett från att jag snart blir galen så är det dessutom rätt irrierande att det automatiskt blir jag som ska ägna mig åt hushållsarbetet. Jag tycker att det är en självklarhet att det är jag som ska sköta alltihop nu när jag är ledig hela dagarna. Behöver ju inte nämna några namn men jag har bott ihop med folk som varit arbetslösa som inte gjorde ett skit mer än att sitta och fisa i sin egen skit medan man själv fick laga mat, städa, tvätta och allt annat trots att man varit borta hela dagen. Det är vidrigt.
Men det är ändå trist att inte ha något vettigare för sig än att rengöra spishällen liksom. Och sen får jag panik och dåligt samvete när Mikael står i köket och pysslar emellanåt.

Gud, ge mig ett jobb.

P.s Svar på kommentaren från "nyfiken", jag hittar graviditetsinfon på www.gravid.se D.s

Kommentarer
Postat av: Nyfiken

Tack för informationen.

2008-02-19 @ 11:54:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0