Granny

Nu har jag varit ute en sväng igen, det var väldigt skönt bortsett från att jag fick så förbannat ont i magen. Sanna mina ord, min kropp protesterar verkligen mot dem här nya, nyttiga galenskaperna. Magknip är inte speciellt populärt hos mig just nu av naturliga skäl, men som tur är så märker man en tydlig skillnad på magkatarr-värk och farligt-för-bebisen-värk.
Hmm, nu börjar solen skina, precis när jag kommit in igen. Självfallet.

På onsdag ska jag hälsa på min söta och extremt högljudda farmor. Hon är så söt nu när jag väntar hennes första barnbarnsbarn och hon ringde härromdagen och berättade om när hon hade pappa i magen och jobbade på en fabrik som tillverkade kondomer. Gummilukten hade tydligen varit så vidrig så att hon hade spytt när hon stod på en stege på lagret, hon hann inte klättra ner först. Hon är helt säker på att man mår dåligt för att bebisen har mkt hår, så jag brydde mig inte om att påpeka att det lär dröja ett par veckor innan min bebbe får ett enda fjun.

Hur som helst ska jag dit och det ska bli trevligt. Farmor är den aktivaste människan jag känner, hon har mystiska hobbys varje dag, hon spelar teater och tar sånglektioner och spelar boule och bingo och fan vet allt. Onsdag var typ den enda dagen på hela veckan då hon inte var fullbokad. Tydligen ska hon lura ner mig i källaren och försöka tvinga på mig gamla möbler. Hon är en jävel på att tvinga på en mattor, så känner jag mig själv rätt så kommer jag komma hemsläpandes med flera stycken i mystiska roströda nyanser.
Mikael har för övrigt ställt undan vår ENDA matta i klädkammaren för att han såg ett kort på hur vårt vardagsrum såg ut innan och tyckte att det var snyggare utan matta. Så jag misstänker att han inte kommer bli överförtjust.

För övrigt tycker jag att ni är ganska ohyfsade som inte lämnat en enda kommentar på hur vackra min nya klänning+tunika längre ner är!

Kommentarer
Postat av: johanna

Din farmor verkar frän;)

2008-02-11 @ 17:31:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0