Torsdag

Tycker väldigt synd om mig själv, är snorig och ynklig och envisas med att ta tempen hela tiden och blir lite besviken varje gång över att jag inte har feber. Maxtempen har hittills legat på 36,2 grader vilket är väldigt långt från feber. Tvingade Mikael att testa bara för att se om det är något fel på temphelvetet men det var det inte. Han hade 35,5- snacka om kallblodig.

I dag har lilla barnet varit lite känslig. Vi har städat och donat och hon blev helt förstörd när jag dammsög- tydligen har hon blivit rädd för dammsugaren. Den var mycket läskigare än gårdagens spruta och hon grät helt hjärtskärande innan vi fattade vad som var fel. Nu som dock det lilla knytet, hon är väl helt slut efter sitt gastande.
I morgon pendlar jag mellan att stanna hemma i min varma lägenhet och baka pepparkakor eller ge mig ut i äckelvädret för att handla julklappar. Jag är fan inte sugen på att åka och handla nu, jag är ju DÖDLIGT SJUK. Men det är kanske bäst att få det gjort för nu är det inte långt kvar till julafton. Jag har beställt en bok till mamma i julklapp och skiten har inte kommit än, börjar känns mig lite stressad. Mitt eget fel för jag valde att skicka efter den i ett så kallat "ekonomibrev" för att slippa betala frakten och då är det längre leveranstid.
När det kommer till julmaten har jag bara köpt hem prinskorv än så länge. Ska rulla köttbullar i helgen och frysa in tror jag, sen måste givetvis en skinka köpas. Hoppas att det går bättre än förra året, haha. Mer julmat än så blir det inte, vi ska ju fan inte ens vara hemma. Janssons är rätt äckligt ändå, samma sak med diverse sillar. Mikael älskar dopp i grytan, jag åt det för första gången förra året och var inte speciellt imponerad- blev faktiskt rätt illamående men höll god min. Vörtbröd ska köpas i alla fall- såklart!

Jag har fortfarande inte en ANING om vad jag ska köpa till Mikael i julklapp. Det är samma visa varje gång, jag frågar vad han önskar sig och han säger "vill jag ha någonting så köper jag det själv". Kul. Jag VILL INTE köpa ännu en DVD-box för det får han jämt. Skulle ju kunna köpa en parfym eller något klädesplagg men jag är rätt övertygad om att han tycker att det är trist, och det vill jag ju inte. Suck. Tänk vad mycket lättare det hade varit att köpa julklappar i ett lesbiskt förhållande. Å andra sidan hade jag inte haft Moa då och varit tvungen att vara ihop med en jobbig tjej.
(På tal om lesbiskt, var det någon mer som såg dokumentären om den gravida mannen igår och reagerade på att han sa att han penetrerande sin fru med sin förväxta KLITORIS? Fan vad skumt det lät, det skulle jag verkligen vilja se hur det fungerar).

Kommentarer
Postat av: Emelie

Hur mycke ska du köpa för till din pojke?

Jag har tips på en digitalfotoram för endast 495:- 7 tum.. jättefin.. på ÖB såklart, eftersom jag jobbar där så e jag ÖB-skadad..

Nåja.. ett tips iaf :)

2008-12-18 @ 21:20:04
URL: http://emeliesdagbok.blogg.se/
Postat av: Carin

haha tro mig, det är INTE lättare för att man är flata o handla julklappar, än mindre att förstå sin partner, killar har oftast två lägen; svart och vitt, vi tjejer har ju en jävla förmåga att ha femhundramiljoner lägen och skikt mellan svart-vitt, o d e ett UNDER om man lyckas pejla in rätt nivå. men jag är rätt lycklig flata ändå, fastän d blir liite jobbigare o skaffa barn , men d blir lätt värt när den dagen kommer :)

krya på dig btw!

2008-12-18 @ 22:08:56
Postat av: Carin

haha tro mig, det är INTE lättare för att man är flata o handla julklappar, än mindre att förstå sin partner, killar har oftast två lägen; svart och vitt, vi tjejer har ju en jävla förmåga att ha femhundramiljoner lägen och skikt mellan svart-vitt, o d e ett UNDER om man lyckas pejla in rätt nivå. men jag är rätt lycklig flata ändå, fastän d blir liite jobbigare o skaffa barn , men d blir lätt värt när den dagen kommer :)

krya på dig btw!

2008-12-18 @ 22:14:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0