Mormor på ingång!

Nu sitter jag och väntar på att min mamma (som numera är en gammal mormor) ska dyka upp. Det blir ju en Ullaredstripp idag, enligt köbarometern på deras hemsida är det just nu ingen kö- snälla gud låt det fortsätta så, och gör så att Mikael hinner hem i tid så att jag slipper ha med mig Moa. Både för att jag är skiträdd att något sjukt barn ska hosta ner henne med en massa äckliga sjukdomsbaciller och för att det är väldigt mycket enklare för mig att handla utan att släpa med barnvagnen, får ju liksom ta med både vagnen och bilbarnstolen och det tar ju upp en jävla massa plats. Sen ska ju bebis säkert äta två gånger minst medan vi är där och förmodligen fylla blöjan med en massa bajs så att man måste leta upp toalett med skötbord och grejer. Pust. Kul om hon är grinig också, då får jag ju gå och stoppa in nappen typ 15 gånger i minuten.

Nu ringde mamma och hon är snart här, dessutom ska MIN mormor också följa med så vid 12 ska vi åka och hämta henne på Frölunda torg, jösses vilket pådrag. Rätt tufft att mormor bara är 65 år och redan har typ sex stycken barnbarnsbarn (den äldsta är sex år och alltså blev mormor gammelmormor när hon var endast 59 år, vi får barn tidigt i den här familjen).

Nej, nu ska jag avrunda här. Håll tummarna att jag får en trevlig shoppingdag!:)

P.s Fick en fråga från en läsare om tips på vad man ska ge en nyfödd bebis i present. Vi fick en massa kläder till Moa i storlek 62 när hon föddes, och det är kanon! De första allra minsta storlekarna växte hon ut JÄTTEFORT och jag hann knappt använda hälften, så större kläder kan man satsa på. Sen är det väldigt skönt att slippa tänka på att laga mat när man har en nyfödd, så laga lite käk och ta med i matlådor- det lär uppskattas! D.s

Kommentarer
Postat av: Josse

Jag hade Vincent i sele första gången vi var där. Det gick kanon :-)

2008-12-03 @ 11:23:58
Postat av: Jojjo

Ganska smart att inte ha med sig så små barn till Ullared nu såhär i RS-virus tider och med all vinterkräksjuka som går...

2008-12-03 @ 12:49:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0