Moa i magen

Nu har jag snott en lista av Josse, var höggravid och less när hon la upp den i sin blogg och jättesugen på att få trycka ut ungen och fylla i listan själv så här kommer den:

GRAVIDITETSLISTA

När fick du reda på att du var gravid?
26 december 2007, tänk vad sjukt att det snart är ett år sedan! Skulle fått mensen på julafton men när den var två dagar sen testade jag och visst var det ett plus:).
Blev det en chock? Nej, graviditeten var planerad och vi hade sexat flitigt kring ägglossningen.
Hur gammal var du? 20.
Hade du mycket halsbränna? Nej, tack och lov inte. Fast jag åt ju Losec mot magkatarren och det ska förebygga halsbränna också, så det kanske beror på det.
Spydde du mycket? Inte en enda gång.
 Hade du mycket foglossning? Ja, fy fan vad ont jag hade i bäckenet i slutet eftersom att Moa fixerade sig så tidigt och låg så lågt ner.
Ditt sf mått som störst? 36 cm i vecka 40+6 (sen gick jag över tiden en vecka till utan mätning).
Har du fått bristningar? Ja, litegrann på höfterna och under naveln men tack och lov har de redan bleknat enorm mycket.
Trodde du att det var en pojke eller flicka? Både jag och Mikael trodde att det var en tjej från första början, men i slutet började jag tveka (speciellt när jag inbillade mig en snopp på tillväxt-UL).
Vad hoppades du på? Det spelade ingen roll alls. Låter som klyscha men så är det.
Gick du över tiden? Ja, två jävla veckor! STACKARS MIG.
Födde du för tidigt? Nej.
Hur var förlossningen? En besvikelse och en smärtchock. Ingen sömn på två dygn är inte de bästa förutsättningarna när man ska föda barn. 
Blev du sydd? Ja, sex inre stygn och en massa yttre, jag blev "ihoptråcklad"...
Dragen med sugklocka? Nej.
Hur många var inne i förlossningsrummet? Förutom mig och Mikael var barnmorskan och undersköterskan där, samt en till barnmorska precis när Moa kom ut eftersom hon skulle sugas ren från fostervatten.
Hade du någon nära med dig? Mikael.
Vilket BB födde du på? Varbergs BB.
Hur stor var bebisen? 52 centimeter, 3690 gram och 36 cm i hattmått.
Blev det en pojke eller flicka? En liten tös.
Vad fick den heta? Moa Emelie Veronika Ivemalm.
Var allting värt det? Gud ja! Oavsett hur galen smärtan var så kan det aldrig komma i närheten av kärleken till lilltjejen. Om jag fick bestämma skulle hon få en massa syskon.

Bara för att jag så nostalgisk ska ni få en video på när Moa lever rövare i magen, jag lyckades inte få med de ordentliga sparkarna och kullerbyttorna på film en enda gång, men här ser man i alla fall lite bebissprattel.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Toppenlista! Kanske gör som du och snor den vidare (men inte ikväll, alldeles för sent). Vad sjukt det var att titta på vidoen, jag kan verkligen KÄNNA hur det kändes de där sista stora rörelserna... Att tiden gått så fort.

2008-12-20 @ 23:56:12
URL: http://klutt.blogspot.com
Postat av: CAROLINA (korvmedbröd)

MEN GUD!

TÄNK att det var HON som låg däri. Gjorde allt det där. Och Du som undrade så, längtade så...



Å, jag saknar magen. Men älskar ändå att min bebis kommit ut nu. Så att jag slipper undra över honom. :-)

2008-12-20 @ 23:59:31
URL: http://carolinazenkert.blogspot.com
Postat av: CAROLINA (korvmedbröd)

för övrigt..

kommer säker jag också sno den där listan av dig.

Men säger som Jenny.. inte idag. För sent!

Vad gör jag ens här? Vaken? Det är jag och tomternissarna som håller låda vid den här tiden, så här innan jul.

2008-12-21 @ 00:01:51
URL: http://carolinazenkert.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0