Lucia

Insåg att det ju faktiskt är Lucia idag, förbannat att jag inte har hunnit baka lussekatter än! Fick nöja oss med att köpa färdigbakade som faktiskt var väldigt goda. Nästa år ska Moa få vara en liten näpen tärna tänkte jag, gud så sött... I år skulle det bara vara skrattretande att tvinga på henne ett lusselinne även om tanken är frestade.
Ta det lugnt med supande idag alla tonårsläsare och vilda partydjur, för det är väl på Lucia som det är rekord för magpumpningar va? Det kan jag skryta med om att jag sluppit, magpumpning alltså- men det är väl ren tur visserligen.

Igår var en tuff dag för Moa sömnvägrade, lite ironiskt med tanke på mitt inlägg om att hon sov så fantastiskt bra, hon tog en liten tupplur på kanske två timmar men sen var hon vaken och rätt gnällig resten av dagen, TILL SIST somnade hon och då var klockan nästan halv tolv på natten, herregud...
Men idag är hon sitt vanliga käcka jag. Vi har varit i Frölunda idag och handlat lite och hämtat en massa framkallade bilder på Korthuset, framkallade 200 bilder på Moa som fyllde hela nya albumet jag köpte och det var bara bilder från hennes 7 första levnadsveckor, vi har mängder med bilder kvar att framkalla men får göra det i omgångar för annars lär det bli förbannat dyrt. Fick köpt två söta julklappar till kusin Vincent och lite käk också.
En långpromenad blev det också, verkligen på tiden eftersom jag suttit på mitt feta arsle hela veckan. förbannat kallt ute nu! 
På tal om feta arsle har jag varit inne i fjortissvacka de senaste dagarna och typ grinat varje gång jag tittat mig i spegeln, herregud vad jag saknar mina gamla tits och min icke-randiga mage, dessutom behöver jag göra något åt håret för mitt mörka hår börjar lysa genom skrämmande mycket, inget ser så skabbigt ut som utväxt. Det enda som är fulare än ljust hår med mörk utväxt är mörkt hår med ljus utväxt, försöker trösta mig med det i alla fall... Tror att jag ska önska mig ett frisörbesök i julklapp. Måste säga att jag blivit betydligt mer fåfäng sedan jag blev mamma, antar att det är något slags desperat försök att bevisa att man inte måste se skitskabbig ut trots att bebis tar upp all ens tid. Nu sminkar jag mig bara jag ska en liten sväng till ICA, det skulle jag ALDRIG gjort innan. 
Nu är det dags för att fixa lite käk!


"Isn't She Lovely"

Isn't she lovely
Isn't she wonderful
Isn't she precious
Less than one minute old
I never thought through love we'd be
Making one as lovely as she
But isn't she lovely made from love

Isn't she pretty
Truly the angel's best
Boy, I'm so happy
We have been heaven blessed
I can't believe what God has done
Through us he's given life to one
But isn't she lovely made from love

Isn't she lovely
Life and love are the same
Life is Aisha
The meaning of her name
Londie, it could have not been done
Without you who conceived the one
That's so very lovely made from love
  


Kommentarer
Postat av: Carolina (korvmedbröd)

Hej svejs,

WOW VAD DIN TJEJ ÄR DUKTIG PÅ ATT HÅLLA UPP HUVUDET!!! Gör hon sådär hela tiden, eller var det bara du som lyckats fånga henne på kort, när hon var i sitt hålla-upp-huvudet-esse?



Abbe skriker, skriker och gråter och gråter när jag lägger honom på mage. Får ju ångest, han kommer ju aldrig lära sig krypa!

2008-12-14 @ 19:42:29
URL: http://carolinazenkert.blogspot.com
Postat av: Emmi

Jag kan tala om för fröken att jag minsann har utväxt. Kanske inte fröken sverige-vackert precis, men jag har inte orkat. Däremot ligger det en toning hemma och väntar på mig, men jag orkar inte:D

2008-12-15 @ 13:26:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0