~Happy new year!~

Det blir inte helt oväntat hemmafirande för oss i år, vi ska till mamma i morgon och sova där så det är bäst att hålla oss hemma idag så att stumpan är pigg och utvilad tills dess, man vet ju aldrig hur kul hon tycker att det är att sova borta.
Det blir en god middag och lite cider för mig och öl för herrn. Moa får kalasa till det med en god flaska mjölk eller två, hehe. Dessutom ska hon få smaka lite banangröt ikväll tänkte jag, om ett par veckor kan hon få lite större portioner och förhoppningsvis mättar det bra inför natten.

Vi har varit på COOP och handlat idag. Vi ska käka förrätt och grejer, tänkte ha satsat på ostbricka men det får bli små crostinis (som små miniskorpor) med lite olika pesto på, tror att det är oliv och soltorkade tomater vi har i kylen.
Grymt gott. Lite pilligt att göra i ordning och väldigt snabbt uppätet men vad fan, det är ju ändå nyårsafton.
Så här ser dem små rackarna ut för er som inte känner till det (sprang på det själv av en ren slump i affären när det var provsmakning för ett par månader sedan):



Och sen blir det fläskfilé med potatisgrattäng. Lite komiskt eftersom jag läste i ett diskussionsforum att just den maträtten är det TRÅKIGASTE man kan laga på nyår- därför var jag ju bara tvungen att ha just det till middag.
Det är grymt gott och jag kan faktiskt tänka mig betydligt tråkigare saker på menyn. Har köpt en hel liter vispgrädde som jag tänkte koka med vitlök innan, sen ska jag nog ha tomat och svamp i grattängen också. Åh, fy fan vad hungrig jag blir nu...


Eftersom att det är nyårsafton får jag klistra in den där listan som vandrat runt på de flesta bloggar redan.

Året 2008

Gjorde du något i år som du aldrig gjort tidigare?
Jag fick barn! Det är nästan lite sorgset att det aldrig kommer bli "första gången" man gör det igen. Vilken grej alltså!

Höll du några av dina nyårslöften?
Jag ger inga löften, man ska inte lova något man inte kan hålla, haha.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Ja, det var ju en gigantisk babyboom i år!

Dog någon som stod dig nära?
Nej (må det aldrig ske).

Vilka länder besökte du?
Det skulle väl vara Danmark då, haha!

Är det något du saknar år 2008, som du vill ha år 2009?
Större boende, helt klart. det är liksom proppfullt med prylar överallt och mer lär det bli.

Vilket datum från år 2008 kommer du alltid att minnas?
Givetvis dagen då Moa föddes, 17 september. Kommer alltid att minnas 3 september också eftersom det var då hon skulle kommit och dagen jag siktade in mig på i tio månader...

Vad var din största framgång år 2008?
Jag har äntligen fått någon slags inre frid, det var på tiden.

Vad var ditt största misstag år 2008?
Jag gör inga misstag...hehe. Men det var korkat att köpa ett jävla moster till barnvagn som jag tröttnade på efter någon vecka och fick köpa en ny...

Har du varit sjuk eller skadat dig?
Nej, men jag har ju haft div. graviditetskrämpor.

Bästa köpet?
Den NYA barnvagnen helt klart.

Vad spenderade du mest pengar på?
Moa, helt klart. Har knappt köpt en enda pryl till mig själv på EVIGHETER.

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Att få spendera tid med min lilla bebis och att jag haffat bästa farsan till henne.

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om år 2008?
Jag och Mikael lyssnade sönder nya skivan med "Poets of the fall".

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Jag har ALDRIG varit i närheten så lycklig som jag varit hela året.

Vad önskar du att du gjort mer?
Jag önskar helt klart att jag hade passat på att sova mer och och njuta av sista tiden som barnfri innan Moa kom. Hur underbart det än är med bebis så ska man inte sticka under stol med att det är krävande, och totalt annorlunda mot innan när man bara hade sig själv att rå om.

Vad önskar du att du gjort mindre?
Oroat mig.

Hur tillbringar du nyår?
Hemma, som sagt.

Blev du kär i år?
Jag, kärleken var hittad för LÄNGESEDAN.

Favoritprogram på TV?
Unga Mödrar.

Bästa boken du läste?
"Handbok för gravida" och "Viskningar".

Största musikaliska upptäckten?
Ingen alls.

Något du önskade dig, och fick?
Vår efterlängtade bebbe!

Något du önskade dig, men inte fick?
En solbränna, eftersom jag inte pallade en minut i solen i somras.

Vad gjorde du på din födelsedag?
Hade fullt upp med att amma som en idiot och bemästra sömnbristen då Moa var helt nyfödd.

Finns det någonting som skulle ha gjort ditt år ännu bättre?
Nej, det finns det verkligen!

Hur skulle du beskriva din stil år 2008?
Fick ju gå klädd i jättekläder för magens skull, och flipflop i typ 5 månader... Så, aningen hippie kanske?

Vem saknade du?
Mina tjejkompisar som jag borde sett till att träffa mer medan jag hade tid.


De bästa nya människorna du träffade år 2008?
Moa är min käraste nya bekant:)
Sen är det helt klart alla tjejer i vår mamma-tråd på familjeliv.se!


Nu blir det nog inga mer uppdateringar på bloggen idag, men man vet aldrig.
För säkerhets skull passar jag på att säga GOTT NYTT ÅR! Ni får gärna dricka lite skumpa för mig ikväll.

P.s Ang. den lilla frågestunden har jag fått ett par frågor, så jag svarar på detta i morgon ifall några fler skulle hinna dimpa in! D.s


Kommentarer
Postat av: Anonym

Gott nytt år!! Hoppas eran nyårsmiddag blev god och trevlig :) Har du något nyårslöfte??



2009-01-01 @ 11:13:12
Postat av: Anonym

Nästan sorgligt att se hur allting bara handlar om bebis så fort man har fått en :/ det är väl så antar jag.. men vart tar ens eget liv vägen? Nej jag ska definitivt vänta innan jag skaffar barn. Jag vill hinna leva mitt eget liv först.



(Menar ingenting illa med den här kommentaren, jag bara konstaterar. Älskar din blogg!)

2009-01-08 @ 11:26:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0