Fredag

Helt sjukt... Vi vaknade inte förrän strax före nio idag då Moa ville ha dagens första käk, så jag tänkte strunta i att gå och lägga mig igen som vi brukar eftersom att det var så sent. Men hon verkade trött efter att ha slukat hela flarran (200 ml, duktig tjej) och jag testade att lägga ner henne i min säng och la mig en stund bredvid och visst fan somnade hon! Smet iväg och nu har hon legat där i fem hela minuter utan att göra något liv av sig, hon som VÄGRADE sova en sekund om hon inte låg på mitt bröst eller min arm så sent som förra veckan! Hon ligger på sidan vilket är hennes favvoställning och jag har bullat upp med en kudde framför henne så att hon har något att krafsa och sparka på som substitut för min stackars mage- eftersom hon inte vrålar därinne och vill bli upplockad utgår jag från att något är fel och har redan varit inne två gånger och lyft på snutten och kollat att hon andas. Blir så nervös att hon ska rulla över på mage och lägga sig med ansiktet ner i kudden:(... Fy fan vad skönt det ska bli när risken för plötslig spädbarnsdöd är över, då slipper man oroa sig för att dem ska sluta andas bara sådär, även om det såklart kan hända saker med större barn också.
Ska kila in och kolla henne igen.... Det såg bra ut, ungen andades förstås. Hon BORDE inte kunna rulla över eftersom att kudden ligger framför men man kan aldrig vara riktigt säker när det kommer till bebisar, ibland blir man helt dödschockad över hur dem rör sig!

Fan vad härligt med helg och att vi har Mikael hemma, det ska bli skitmysigt med jul på Liseberg i morgon, på morgonen ska vi tydligen dessutom åka och storhandla på Willys, kyl och frys är löjligt tomma (i alla fall för matvrak som oss...), får se om Mikael får åka och handla själv eller om jag och därmed givetvis Moa också följer med, det är ett jävla pill att ta med alla hennes prylar och det blir mindre plats i bilen för matkassar men jag ÄLSKAR ju att handla mat! Tror att det kan vara värt att kånka på bebis...
Idag ska jag ta en promenad med vagnen i alla fall, har inte varit ute sedan i tisdags med lillbebis! I onsdags var jag ju på Ullared hela dagen och igår varken hann jag eller var speciellt sugen på att gå ut i äckelvädret. Men idag ska vi ut oavsett väder, barnet behöver frisk luft och jag behöver motion samt snus som snart är slut. Mmm, snus...

Tiden framöver är rätt fullspäckad. På måndag ska jag till tandis och TROR JAG, få ta ut min förbannade tandställning efter tre jävla år, på tisdag ska Mikael äntligen göra sin halkkörning och min far och farmor dyker upp någon kväll med julklappar i förskott. Till helgen ska vi på kalas hos Mikaels storasyrra som fyller år, veckan efter ska vi till BVC och ta sprutor (fan vilken ångest jag har!!!) och sedan är det vips jul. Måste hinna shoppa klart julklappar då jag har det mesta kvar (och väldigt lite pengar, käckt) och sen ska det hinnas baka både pepparkakor och lussekatter och fixas med julskinka och sådant. Väldigt mycket att göra i mitt vanligtivis väldigt händelselösa liv (om man nu kan kalla det händelselöst att ta hand om ett spädbarn 24 timmar om dygnet...).

Nu ska jag kika till sovande bebisen igen
Hej på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0