Whäää, whäää!

I dag är jag sur igen. SÅ TRÖTT på att vänta på bebis nu faktiskt, det händer ju ingenting!
En hel del förvärkar som gör ont, vissa dar är dem rätt regelbundna men det lugnar alltid ned sig framåt kvällen. Ingen slempropp som släppt, om den nu inte råkat släppa mitt i natten när jag kissat då jag inte haft linserna i och skulle missa en hel örslogsmanet om den låg och simmade i toastolen. Inget jävla fostervatten heller, trots att jag varit duktig och bäddat nederdelen av min säng med plastad frotté så att inte hela bäddmadrassen ska bli förstörd om vattnet går när jag sover.

Mest hatade just nu är bristningarna. Jag köper inte allas dösnack om att det är "kärleksmärken" eller "mammamärken"- jag är ingen jävla hippie. Min hud blir förstörd och jag kommer knappast passa bättre i min mammaroll för att min mage är förstörd för all framtid. Jag har suttit och tittat på gamla bilder på hur fin min stackars mage var innan och tyckt vansinnigt synd om mig själv...
Tack förresten till alla som skrivit så snälla kommentarer om gårdagens mag/röv-bilder! Det värmer i mitt stackars höggravida hjärta.

I går gick jag min sista frivilliga promenad innan bebben kommer ut, helt klart. I morgon ska vi till barnmorskan, på måndag ska jag till tandis och på tisdag (snälla gud gör att bebis kommit innan dess) måste jag till förbannade arbetsförmedlingen igen, men förutom dessa vidriga utflykter tänker jag inte gå en meter.
10 minuter pallade jag men sen gick det utför... Frustade som en tjur i varje andetag och var tvungen att vråla till ett par gånger som en psyksjuk mitt på trottoaren, stackars Mikael som var tvungen att gå bredvid mig- som tur är har han vett att inte visa om han tycker att det är pinsamt. Dum som jag var gjorde jag tabben att ta på mig mina mammabyxor också för första gången på ett par månader eftersom det regnade och var lite kyligt. Sist jag hade på mig dem satt dem som en hösäck men nu var det mer korvskinn vilket gjorde det om möjligt ännu svårare att andas. 

I dag är det i alla fall 28 augusti, vilket innebär att jag och herrn firar 17-månadersdag idag, vilket inte innebär att vi firar men det är ändå mys. 
Nu ska jag ringa ett samtal till "Sjukresor Västra Götaland-informationen" och fråga ut dem lite vad som gäller med sjuktaxin vi ska ta till förlossningen, om det nu NÅGONSIN blir någon förlossning...
DAGAR KVAR TILL BEBIS: 6.   

Kommentarer
Postat av: Danielle

ame nej :O jag har varit borta en heel vecka och fortfarande ingen bebis? det var det värsta! jag lider med dig o håller tummarna för en förlossning snart ;)

2008-08-28 @ 23:30:31
URL: http://syndigtbra.blogg.se/
Postat av: Theres

Kramar om dej och hoppas att bebben kommer snart.

Fick okcås bristningar och i dag syns dom knappt. Var också orolig att det aldig skulle försvinna. Hoppas de går över!

KRAM

2008-08-29 @ 16:03:38
URL: http://theresh.blogg.se/
Postat av: Linnea och Anthony

Jag känner precis likadant angående bristningarna. Jag ser verkligen inte fram emot nästa bikinisäsong och blir totalt deprimerad bara jag tänker på de satans fula sträcken... :( Men jag hoppas att de, som Theres säger, inte syns så mycket om ett tag.

2008-08-29 @ 16:39:44
URL: http://nea.babyblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0