Riktigt grinig

Nu får den komma uuuuut!
Nu i slutet på graviditeten ska det bli lättare att andas igen eftersom att barnet sjunker ner och inte pressar så mycket på revbenen och lungorna längre- nej det är inte lättare. Sitter och kippar som en fisk hela dagarna efter luft, det enda som hjälper är att ställa sig på alla fyra i sängen men hur länge orkar man stå sådär och få blod i huvudet? Dessutom är jag tydligen oemotståndlig när jag står på alla fyra enligt min käre sambo, trots att jag ser ut som en val och flämtar som pensionär med extremfetma. Är helt yr hela tiden vilket jag antar beror på syrebrist...
Dessutom är det meningen att bebis ska vara LUGN nu, det står överallt att "kraftiga rörelser från barnet ersätts med små puffar från fötter och knän". Jag tror att vår bebis har missat det där, för inte FAAAN märks det minsta tecken på att det är någon platsbrist i magen, det sprattlar och bökas och sparkas och tas spjärn åt alla möjliga jävla håll hela dagarna och det gör ONT!
Foglossningen har satt sig nästan enbart i innerlåren och blygdbenet nu, det skaver och nyper så fort man går och det är ett helvete att till exempel trä på sig ett par byxor.

Hur jobbig spädbarnstiden än kommer vara ska jag verkligen njuta av att:
* Kunna ta på mig skorna själv.
* Äta från en tallrik som står på bordet, alltså slippa hålla den under hakan för att jag inte klarar av att böja mig framåt.
* Kunna sitta med benen i kors och inte bredbent som en machoman.
* Genomföra ett samlag utan att få tårar i ögonen.
* Sätta mig upp från ryggläge utan att behöva rulla över på sidan först.
* Andas!
* Slippa knipa ihop bäckenmusklerna varje gång jag nyser av rädsla att kissa på mig/att bebisen ska trilla ut.
* Ha en navel, och då menar jag ett hål och inte en mystisk bula mitt på magen.
* Kunna vistas i solskenet utan att vilja hänga mig.
* Äta ett mål mat utan att vilja kräkas efteråt.

Gud vad det är synd om mig. Gud vad det är synd om Sofia.

DAGAR KVAR TILL BEBIS: 18.

Kommentarer
Postat av: Danielle

hahaha, jag bara älskar din blogg! Och jagh oppas varje dag att bebis dyker upp :D

2008-08-16 @ 16:23:27
URL: http://syndigtbra.blogg.se/
Postat av: Linnea

Haha du lär behöva knipa när du nyser efteråt också! :P Och du kanske kan ha tallriken på bordet men du kommer antingen behöva slänga i dig maten eller ha en bebis i knäet och äta med bara gaffeln och tappa hälften av maten på golvet/på bebisen..... hehe, det har sina fördelar att ha bebisen I magen också så njut medan du har lite tid för dig själv ;)

2008-08-16 @ 17:31:20
URL: http://nea.babyblogg.se
Postat av: malin

förstår dig fullt ut hur du känner dig. Men håll ut snart har du din guldklimp hos dig.. ja hade tur så hon kom 8 dar innan =)

2008-08-16 @ 23:14:01
Postat av: allicen

Jag har inga barn och har ingen aning om hur det är före eller efter förlossningen, därför tycker jag synd om dig! Från mitt prespektiv låter din beskrivning inte alls rolig! hujedamig!

2008-08-17 @ 09:02:49
URL: http://allicen.blogg.se/
Postat av: sandra

Haha, Engla var exakt likadan trots att jag gick över tiden med 6 dagar så härjade hon som en besatt...Jag blev igångsatt på grund av yrsel som antagligen också berodde på syrebrist :-) Men som Linnea här ovan sa...njut så länge det är bara ni för den första tiden kommer du antagligen varken hinna äta eller kunna stå på alla fyra :-)

2008-08-18 @ 09:56:53
URL: http://sandranylen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0