Mys-onsdag

Nu har det regnat i två dagar, gud så belåten jag är! Längtar till hösten för kanske första gången, mest såklart för att då har vi bebis här och för att sommaren har varit ett sånt fiasko för min del eftersom jag knappt kunnat vistas utomhus utan att må pyton. Fick en härlig visuell bild framför mig att vi sitter i köket med tända ljus och äter rostat bröd jag och Mikael medan bebis sitter i sin matstol/babysitter och gurglar och att det är riktigt ruskigt höstväder ute.

Vi har varit i videobutiken idag och hyrt en rejäl laddning filmer och dessutom fick jag plockat en stor påse lösgodis som vi ska ha med till BB, tyvärr har jag redan varit där och norpar två lakritspuckar (eller "salmingar" som det så käckt heter), vi får se hur länge den där påsen klarar sig, kommer inte ungen på beräknat datum kommer jag att äta upp den i ren protest. Köpte en påse ostbågar också, DET var längesen!
Gick en sväng förbi bageriet också och köpte en sen frukost, två stora frallor fullproppade med massa godsaker, egentligen är man slösig som fan som inte köper bara bröd och sedan gör egna mackor med sånt man har i kylen, men det kan man väl få unna sig nu under de sista barnfria dagarna! Kollade på en svensk film med Persbrant, "Som man bäddar" som till min stora förtjusning handlade om bebisar och pappor, jösses vad lycklig jag blev när jag insåg vad var för film, hade inte orkat läsa baksidetexten innan.

Givetvis kunde jag inte motstå frestelsen att baka kärleksmums igår, det blev en väldigt onyttig frukost... Det saknades lite halvviktiga ingredienser och kakan blev rätt platt men väldigt, väldigt god...
Det känns som om hela detta inlägger har handlat om mat- men just nu kretsar inte mitt liv runt speciellt mycket annat. Funkar fint för mig.




Jag har fått ännu fler gissningar så det blir att lägga in listan igen, tack alla trogna läsare och speciellt tack till alla gravida damer från septembertråden från familjeliv!

NÄR KOMMER PUPPAN?


Namn: Sofia (mamma). Datum: 5 september. Tid: Under natten. Kön: Flicka.
Namn: Mikael (pappa). Datum: 27 augusti. Tid: På morgonen. Kön: Flicka.
Namn: Emelie M. Datum: 29 augusti. Tid: Under natten. Kön: Flicka.

Namn: Madde E Datum: 30 Augusti. Tid: Under natten. Kön: Pojke.

Namn: Malin S. Datum : 30 aug. Tid : Värkarna startar på natten men kommer ut på eftermiddagen. Kön : Flicka

Namn: Veronica M. Datum: 10 September. Tid: Fm snåret. Kön: Flicka.

Namn: Jenny S. Datum: 7 september (du får "mitt" datum) Tid: 07.30 Kön: Pojke (Jack!).

Namn: Allicen. Datum: 8 September. Tid: 11.40. Kön: Pojke.

Namn: Jenny A Datum: 10 september 09.05 Kön: Pojke

Namn: Danielle Datum: 29 Augusti eller 5 september. När: Eftermiddagen eller tidig morgon. Kön: Pojke.

Namn: Theres. Datum: 6 september. När: 05.00. Kön: Pojke.
Namn: Lina (blivande moster). Datum: 5 september. Tid: Under natten. Kön: Flicka.
Namn: Therese. Datum: 6 September. Tid: Morgon 06-09. Kön: Pojke!
Namn: Amanda. Datum: 6 September. Tid: sent på förmiddagen/tidig eftermiddag (ja, mitt på dan alltså) Kön: Pojke
Namn: Sandra. Datum: 9 September. Tid: 13.15 Kön: Pojke.
Namn: Kajsa. Datum: 7 September. Tid: Tidig morgon. Kön: Flicka.

DAGAR KVAR TILL BEBIS: 14 (EXAKT TVÅ VECKOR!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0