Mina roliga hobbys i nionde månaden

Nu är klockan 14.49 och jag har ägnat dagen åt följande:

* Vaknat med ett tjut två gånger, båda drömmarna handlade om elaka bebisar med demonansikten.
* Masserat Mikael i sängen jättelänge (jag tror att jag uppskattar det mer än vad han gör, jösses vad jag älskar att talla på hans ljuvliga kropp).
* Suttit på toaletten i evigheter och varit förstoppad.
* Duschat.
* Inspekterat undersidan av magen med en spegel på jakt efter bristningar som jag inte kan se uppifrån och smörjt magen med bodybutter.
* Smörjt in mitt käraste organ med förberedelseoljan i exakt tio minuter. Fy fan vad tråkigt det är, dessutom når jag snart inte ner med armen för att magen är i vägen. Oljan luktar som något sånt där "ÖRT OCH TRÄ"-aromaktigt/svettig pizzabagare.
* Ätit youghurt med banan och tvingat Mikael att titta på några klipp från teveserien "Barnmorskorna" på SVT:s hemsida.
* Läst kapitlet "Slutspurten" i min gravid-bok för femtonde gången.
* Kikat på sulkys på tradera.se (det skadar inte att börja i god tid...).
* Startat en "tror ni att min förlossning är på gång snart?"-tråd på familjeliv för att söka lite tröst.
* Ätit två stora tallrikar med tortellini och smör.
* Stått och killat Mikael i nacken vid datorn, så galet mysigt att pilla i håret när det är nysnaggat även om jag föredrar när han har håret längre.
* Kollat på bilder på nyfödda bebisar på internet.

Vi har i alla fall fått en massa roliga filmer hemskickat igen, Mikael hade beställt en hel drös med disneyfilmer för att han vet att jag blir glad och för att det blir så fräck bild när det är animerat. Kollade på "Vilddjuren" och "Corpse Bride" igårkväll, inte dåligt av en tjugoettårig kille att göra en sån uppoffring för sin gravida tjej en fredagkväll- kanske sista fredagskvällen som barnlös! (hoppas, hoppas, hoppas....)
Tecknat är ju skitskoj, den som inte uppskattar det måste ju vara dum i huvudet.


Kommentarer
Postat av: Josse

Åh, tecknat är ju så vansinnigt roligt :D Längtar tills Vincent ska börja kolla på tecknade filmer, men det lär ju dröja ett par år :)

2008-08-09 @ 17:49:03
Postat av: Danielle

tecknat är det bästa som finns :D hoppas hoppas på en bebis snart :D:D

2008-08-10 @ 12:39:53
URL: http://syndigtbra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0