Guten morgen!

I dag har det ösregnat sedan jag vaknade, gud vad mysigt det är! Jag är skitskraj att det ska bli värmebölja igen och får kalla kårar över hela ryggen så fort solen visar sig, så regnet gör mig lyckig. Har dessutom väldigt svårt för tanken att ligga med förjävliga värkar och föda barn samtidigt som solen lyser in i ögonen på mig och det hörs en massa fågelkvitter genom fönstret. Jag vill ha det mörkt och tyst när jag har ont, helst lite småkyligt också så att man kan bunkra upp med en massa mysiga filtar. Fast som gravid är man aldrig riktigt sval så jag är tveksam till att det blir några filtar innan bebis är ute...

I dag vill jag hyra film känner jag, och kanske baka! Blev så vansinnigt sugen på Kärleksmums igår (eller moccabitar som ni tråkiga kallar det) när det var någon brud som bakade på teve, själva kakan är jag inte så intresserad av men glasyren! Den smakar ju lite kaffe så jag förstår inte varför jag har en sån craving på den då jag inte gillar kaffe, men ååååh vad sugen jag är! Vi har ett bageri alldeles utanför dörren men dem säljer mest utlänska bakverk som faktiskt är rätt äckliga (förlåt!)- vi köpte några underliga bakelser som innehöll smörkräm och något citronaktigt och nej det var INTE gott, jag föredrar hederliga ingredienser som sylt och vaniljkräm.
Nu längtar jag sådär sjukt mycket efter mamma och hennes hus, det finns alltid kanelbullar (ja, min mamma gör världens godaste kanelbullar) och kärleksmums i frysen. Vill bara ringa till henne och grina i telefonen och skrika att hon ska komma hit och göda mig, jag är faktiskt hennes barn och det är hennes plikt att se till att jag inte är hungrig.



Här kommer listan igen, uppdaterad. Fortsätt gärna gissa, kan tillägga att jag gillar er mest som tror att den kommer redan i augusti, höhö...

NÄR KOMMER PUPPAN?


Namn: Sofia (mamma). Datum: 5 september. Tid: Under natten. Kön: Flicka.
Namn: Mikael (pappa). Datum: 27 augusti. Tid: På morgonen. Kön: Flicka.
Namn: Emelie M. Datum: 29 augusti. Tid: Under natten. Kön: Flicka.

Namn: Madde E Datum: 30 Augusti. Tid: Under natten. Kön: Pojke.

Namn: Malin S. Datum : 30 aug. Tid : Värkarna startar på natten men kommer ut på eftermiddagen. Kön : Flicka

Namn: Veronica M. Datum: 10 September. Tid: Fm snåret. Kön: Flicka.

Namn: Jenny S. Datum: 7 september (du får "mitt" datum) Tid: 07.30 Kön: Pojke (Jack!).

Namn: Allicen. Datum: 8 September. Tid: 11.40. Kön: Pojke.

Namn: Jenny A Datum: 10 september 09.05 Kön: Pojke

Namn: Danielle Datum: 29 Augusti eller 5 september. När: Eftermiddagen eller tidig morgon. Kön: Pojke.

Namn: Theres. Datum: 6 september. När: 05.00. Kön: Pojke.
Namn: Lina (blivande moster). Datum: 5 september. Tid: Under natten. Kön: Flicka.
Namn: Therese. Datum: 6 September. Tid: Morgon 06-09. Kön: Pojke!
Namn: Amanda. Datum: 6 September, Tid: sent på förmiddagen/tidig eftermiddag (ja, mitt på dan alltså) Kön: Pojke

DAGAR KVAR TILL BEBIS: 15.


Kommentarer
Postat av: Sandra

Får väl gissa jag oxå eftersom jag följer dej i bloggen och i sep-tråden (saza om du undrar ;-))

Jag tror att du får den 9 september kl 13.15. En liten pojke =)

2008-08-19 @ 18:32:59
Postat av: Kajsa

Jag önskar för din skull att du får på utsatt dag men jag tror du tar min dag 7 sept, tidig morgon och en tjej. Kram movie

Alice behöver tjejstöd här i gbg:-)

2008-08-20 @ 14:11:23
Postat av: Emelie, den fantastiska:)

Mocca-bla bla bla? Vad fan är det då? Kärleksmums och inget annat. Det var det dummaste jag har hört. Hur mycket skall man egentligen stå ut med i denna värld?:P

För övrigt har jag aldrig känt att de smakar något annat än choklad och cocos. Precis som det skall vara!:) Jag och Jari gjorde chokladmuffins igår. Alldeles smetiga blev de inuti. Jag vet inte varför det blev så för så har det aldrig blivit förut, men det var ett riktigt gott fel:) Älskar dig gummsan<3 Puss

2008-08-20 @ 21:24:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0