Gissa bebis!

Vad söta ni är som tröstar mig över min KÄRE-GODE-GUD-FÖRLÖS-MITT-BARN-ÅNGEST. Skulle gärna säga att jag ryckt upp mig lite idag men nej det har jag inte, jag blir bara mer och mer sur och rastlös, STACKARS Mikael som måste lyssna på mig! Han förstår inte alls varför jag bara bli argare ju närmare beräknad födsel vi kommer, men så har han aldrig varit höggravid med västsveriges utan tvekan vildaste bebis heller.

Hur som helst tänkte jag att vi alla nu ska få TIPPA på när bebisen tittar ut, och vad det är för liten filur. Så nu hoppas jag att ni bloggläsare vill hjälpa till att göra en liten vadslagning! Som sagt är bebis beräknad till ons 3 sep 2008.
Börjar med min egen gissning på datum, klockslag och vilket kön jag tror att bebis har så får ni gärna lämna kommentarer om vad ni tror...

NÄR KOMMER PUPPAN?

Namn: Sofia (mamma). Datum: 5 september. Tid: Under natten. Kön: Flicka.
Namn: Mikael (pappa). Datum: 27 augusti. Tid: På morgonen. Kön: Flicka.


Mikael har blivit så galen i att laga mat nu det sista, hur lyxigt som helst att få maten serverad och att bara behöva sitta och vänta på mitt feta arsle, dessutom gör han jättesmarrig mat. Dock börjar jag känna mig som en utböling och hamnar i lite av en identitetskris- matlagning är ju min grej... Nu får jag bara sitta och vila på en köksstol och så fort jag smyger mig fram och rör lite i en kastrull eller sänker värmen på någon platta får jag en utskällning och måste sätta mig igen, jag måste nog ta tillbaka kontrollen över mitt kök... Hehe.

Vi kollade på The Shining igår, jag gillar den filmen skarpt. Höll på att bli vansinnig när vi skulle sova dock, vi har en föreningslokal granne med vårt hus som man uppenbarligen kan hyra som festlokal och detta var gjort igår, trodde att jag skulle bli galen av alla fulla, odrägliga människor som tydligen var tvungen att stå utanför och röka och gapa hela jävla natten, vaknade igen strax före kl 3 och då gapade dem ännu värre, jag ville bara döda. Andra kissturen var vid 7 på morgonen och då hade asen gått hem, men istället satt världens mest högljudda jävla fågel utanför och skrek "whäää-whäää" en miljon jävla gånger och jag var SÅ ARG. Jag önskar att jag hade ett gevär så skulle jag skjuta ihjäl både fågeln och fyllona som håller mig vaken varenda helgnatt, jag brukar fantisera om att jag slänger upp sovrumsfönstret och skjuter alla med ett stort hagelgevär så att varenda kotte flyger flera meter bakåt när jag prickar dem i magen. Brukar somna ett ljuvt leende till de där fantasierna.
Nej skämt åsido, jag borde aldrig få handskas med vapen, hade blivit alldeles för maktgalen, när vi var fjortisar och alla gick omkring med kniv blev jag helt salig bara jag fick ta på någons lilla butterfly eller stilett...

 

Kommentarer
Postat av: Emelie M

Namn: Emelie M Datum: 29 Augusti. Tid: Under natten. Kön: Flicka.

2008-08-17 @ 14:02:05
URL: http://emeliesdagbok.blogg.se/
Postat av: Malin

Namn: Malin S. Datum : 30 aug. Tid : Värkarna startar på natten men kommer ut på eftermiddagen. Kön : Flicka

2008-08-17 @ 16:12:27
Postat av: Madde

Namn: Madde E Datum: 30 Augusti. Tid: Under natten. Kön: Pojke.

2008-08-17 @ 16:29:28
Postat av: Veronica M

Namn: Veronica M. Datum: 10Sep Tid: Fm snåret Kön: Flicka Kram kram

2008-08-17 @ 17:01:52
Postat av: Jenny

Namn: Jenny S. Datum: 7/9 (du får "mitt" datum) Tid: 07.30 Kön: Pojke (Jack!)

2008-08-17 @ 17:38:48
URL: http://klutt.blogspot.com
Postat av: allicen

Allicen:

Datum - 8 september 11.40

Kön - pojke

2008-08-17 @ 21:35:44
URL: http://allicen.blogg.se/
Postat av: Jenny (jenn83)

Namn: Jenny A Datum: 10 september 09.05 Kön: Pojke

2008-08-18 @ 09:17:10
Postat av: Therese

Namn: Therese, Datum: 6 Sep, Tid: Morgon 06-09, Kön: Pojke!

2008-08-18 @ 17:50:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0