Fredagkväll

Har precis kikat på film, vi har fått vår flashiga Blu-ray-spelare nu, och Mikael fick en av sina filmer i förskottspresent så vi kunde se hur grym kvalitet det egentligen var på bilden, det fick bli hans favvis "300" som vi visserligen sett ett par gånger innan, men vad gör man inte för sin älskade? Bilden var hur som helst mycket riktigt betydligt bättre än vanliga DVD-filmer.

I dag har jag varit hos barnmorskan på koll igen, hon kollade varken blodvärdet eller vikten så det finns inte så mycket att rapportera. Bebis hjärta tickade på glatt med 142 slag i minuten, livmodern är nu 33 cm (precis på normalkurvan igen, wihoo) och blodtrycket såg bra ut.
Jag frågade om huvudet var väldigt långt ner och det sa hon att det verkligen var, hon klämde nästan i skrevet på mig, så långt ner har den glidit nu. Är inte alls förvånad, det har ju som sagt känts som om den ska trilla ut när som helst när jag går, jag kan bara glömma att gå snabbt nu för det känns som om bäckenet inte pallar det. Det tog lång tid innan hon hittade hjärtslagen idag också, hon påpekade att det måste vara en grymt rörlig bebis för den smet iväg hela tiden när hon hittade rätt. Jag höll med, men tror också innerst inne att bebisen ville jävlas lite för att den inte heller gillar barnmorskan, hehe. Det är vår bebbe det.
 Sen tog jag en liten sväng i stan tills min rygg inte klarade mer, hann i alla fall få köpt en rosa liten pyjamas till bebis-Julia, försökte hitta någon käck nessesär också som vi kan ha med till BB för vi har ingen men det får vänta för jag hittade inget bra, men det verkar som om det får bli en "Hello Kitty"-variant ändå, tänkte skoja till det och köpa en rosa till mig och en svart till Mikael. Hämtade ut paket på posten och handlade lite också, fy fan vad slut jag var när jag äntligen kom hem.

I morgon ska vi fira herrn min, han fyller egentligen på söndag men eftersom att han ska jobba på måndag och att vi ska iväg till Skene på söndag så tar vi firandet i morgon istället. Dagens meny till födelsedagsbarnet blir följande:
* Blåbärspannkakor till frukost.
* Lasagne till middag (tänkte göra ostsåsen på grädde så att det blir extra fett och gottigt).
* Marängswiss for dessert (har lärt mig stavningen nu:) ).

Nu ska jag fortsätta läsa min grymma bok och sedan blir det sängen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0