Datanörden

Kan ju glädja alla med att det var ett bra tag sedan jag (och Mikael!) slutade spela World of Warcraft, igår avinstallerade jag det till och med från datorn eftersom att det bara ligger och tar upp en massa onödig plats på min hårddisk. Fick istället den ljusa idén att ladda ner något annat gammal nostalgispel och vad passar då bättre än Zoo Tycoon? (skulle kunna spela Sims också men det enda roliga med det spelet är numera när simmarna blir gravida och föder barn...).
Som sagt, Zoo Tycoon blev det- spelade det som en tok under ett par månader när jag var sissådär 17, 18 år... Askul spel där man bygger djurparker och grejer. Jag och Emelie fastnade i spelet en gång och satt uppe hela natten och byggde, vi glömde till och med av att det var fredag och tanken förmodligen var att dricka öl.



Insåg precis nu när jag letade på google efter en bild att lägga in att det nog hunnit komma lite nyare versioner av spelet, men jag bryr mig faktiskt inte. Kräks lite grann på att allt ska förnyas och vara så jävla modernt, jag föredrar de tidiga versionerna av Super Mario till exempel och tycker bara att det ser efterblivet ut när Mario och Luigi och svamparna ska se runda och goa ut i 3D.
Hur som helst är det gött att ha något att göra medan man räknar ner till bebisankomsten, dagen gick betydligt fortare igår när jag satt och spelade som en idiot än vad det brukar.


Nu har lillpuppan hicka i magen, jag tycker att det är rätt obehagligt faktiskt, det är ju festligt när magen hoppar till men är man lite gasig i magen (vilket man väldigt ofta är i nionde månaden) så känns det som om man ska släppa en hög prutt hela tiden. Mikael tycker att det är asroligt om jag råkar fisa så att han hör det, men jag får alltid dödsångest trots att vi knappast är fina i kanten framför varandra längre. Det är någonting med bajs som man gärna vill ha privat...
Fler och fler små bristningar börjar dyka upp också, börjar se lite spräcklig ut på undersidan av magen och jag vill bara grina varje gång jag ser det, även om det såklart kunde varit betydligt värre... Har sett bilder på riktigt hemska bristningar som sticker ut någon cm ur huden som maskar och bristningar som BLÖDER! Stackars jävla tjejer alltså!

I dag regnar det. Sweet, sweet rain!
DAGAR KVAR TILL BEBIS: 8.

Kommentarer
Postat av: Sarah

åhh zoo tycoon :D älskar det, det är näästan lika kul som roller coaster tycoon ;)

2008-08-26 @ 16:28:51
URL: http://www.metrobloggen.se/evelinassyster
Postat av: Emelie, the one and only

Ha ha Soffan. Fan vad kul och vilket sammanträffande:) Jag satt faktiskt också och spelade Zoo tycoon häromdagen. Jari tyckte att det var pisstråkigt, men inte jag inte. Lite väl buggigt kanske, men ändå skoj som fan. Just like the old days. På tal om old days så kommer Taina och Veiron hem till oss på lördag och dricker öl:) Puss, älskar dig. P.S. Häromnatten drömde jag att ni fick en grabb.D.S.

2008-08-27 @ 10:42:22
Postat av: Linnea och Anthony

Håller helt med om att de traditionella spelen är bäst! Spelar inget nyare Super Mario-spel än dem på SuperNintendo :)

2008-08-29 @ 16:35:57
URL: http://nea.babyblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0