Städtant

Pust, nu har jag fixat ordning lite här hemma, fredagar är en ganska go dag att städa när man inte jobbar, så kan man känna sig duktig när Mikael kommer hem och är lyckligast i världen för att det är helg- det enda tråkiga med att städa just innan helgen är väl att det brukar växa ett större och större berg med ölburkar lite överallt på fredag och lördag, men han har börjat lära sig att det är bäst för honom att dem är slängda eller åtminstone gömda när jag går upp på morgonen.
Det jag saknar MINST med helgfestande är att vara bakis morgonen efter och ta hand om skiten som man vanligen lämnar efter sig innan man däckar någonstans. Allra värst var det när man hade haft fest och förut en massa ölburkar och glas med gammal grogg så hittade man fimpar överallt och gamla snusrester och om man hade riktig otur en sovande bekant i soffan eller i badkaret...
Kvällarna brukade ju börja bra med att man beordrade alla att slänga tomburkar i en stor sopsäck och man sprang och tömde askfat titt som tätt men allteftersom tiden gick slutar liksom alla att bry sig och dagen efter såg det ut som andra världskriget och saken blev ju inte bättre om man börjat kvällen med att bjuda på mat så att diskhon var full med kläggiga tallrikar. Sedan finns det alltid personer med dåliga ovanor som Veronika som alltid sitter och pillar bort etiketterna på vinflaskor eller folk som ska hålla på och pilla med stearinet i värmeljus.

Idag tror jag faktiskt att det blir pizza till middag, det var grymt längesen nu och en gång i månaden kan man ju unna sig lyxen att slippa laga käk. Måste se till att äta lite mer också, man ska se till att äta ofta när man gravid så att inte blodsockret hinner sjunka för då blir man yr och eländig, helst ska man få i sig typ tre mellanmål om dagen plus frukost, lunch och middag och det äter jag verkligen inte nu.
Måste se till att gå upp i vikt till nästa besök på MVC så att den elaka barnmorskan inte blänger sådär suspekt på mig igen... Jag äter precis som förr men det verkar som om bebis snor all god näring för jag märker ju att mina armar är lite tunnare och Mikael påstår att rumpan är mindre, det vet jag inte om jag kan hålla men om men å andra sidan har han bättre koll på min bakdel än vad jag själv har så jag utgår från att det stämmer.
Detta kommer nog kännas som ett lyxproblem när jag är i nionde månaden och väger 110 kilo, hehe.

Kul att så många gillade mammakläderna jag la ut! Det finns ju trots allt en del fina grejer som inte ser ut som tält. Angående jeansen från Polarn o Pyret så håller jag fast vid att nej, det är inte värt att investera i för min del, hade jag varit gravid över vinterhalvåret när man måste ha byxor hade det varit en sak men nu känns det lite sent påtänkt. Sedan får man inte förglömma att jag är snålast till stan och det ska jävligt mycket till innan jag bränner såna summor på kläder, har aldrig lagt 6-700 spänn för ett par byxor i hela mitt liv, så ska jag göra det ska dem kunna användas läääänge:D

Kommentarer
Postat av: stina

åhh vad din blogg är bäst!!!!

2008-04-25 @ 15:03:52
Postat av: emelie

haha ;D

2008-04-25 @ 15:32:38
Postat av: anna

hehe,trevlig helg!!

2008-04-25 @ 15:49:48
Postat av: jenny

ha en bra dag:D

2008-04-25 @ 16:11:44
URL: http://jnyyy.blogg.se
Postat av: Marie

Shit, jag gick upp nästan 30 kg med ena barnet, och då är jag inte ens 1.60 lång, jag såg ut som en bol och det var megasvårt att hitta mammabyxor som gick att knäppa!

Var gärna med och tävla om ett riktigt sött armband i min blogg, tävlingen hittar du här:
http://mariwi.blogg.se/1208781656_tvling.html

2008-04-25 @ 17:52:42
URL: http://mariwi.blogg.se
Postat av: Linnea

Det håller jag förstås med dig om - du behöver ju inte ens ha byxor nu under din graviditet. Lyckliga du! :) Men var i hela fridens namn köper du byxor annars, för jag har sällan hittat ett par byxor som kostar mindre än 500 spänn förutom på Ullared. Några tips?

2008-04-25 @ 23:24:48
URL: http://nea.babyblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0