MVC-besök med mera

Nu har vi precis kommit hem från stan och barnmorskan och min söta barnmorska har slutat! Blev uppropade av en ung tjej istället för vår snälla saft-och-bull-tant. Det visade sig att hon flyttat till Kungsbacka så från och med nu är det tjejen som ska ta hand om mig och bebisövervakningen.
Är fortfarande lite sura över att vi blev av med snälla tanten, men, men den nya får duga.

Fick tillbaka alla mina provsvar från förra gången, hade originellt nog blodgrupp A och inga otäcka sjukdomar som HIV och Syfilis- tack och lov.
Sedan kollade hon blodtrycket (som blivit bättre! Jippie!) och så fick jag väga mig, på något underligt vis har jag gått NER ett kilo sedan i februari istället för upp så nu hoppas jag faktiskt att jag kan lägga på mig lite (nya barnmorskan tittade misstänksamt på mig precis som om hon misstänkte bantning eller liknande och jag har inte bantat en dag i mitt liv, har inga planer på att börja som gravid heller).
Sedan, bäst av allt, fick vi lyssna på bebisens hjärtljud med en doppler, jösses vad det tickade på så fint så! 150 slag/minuten slog bebisens hjärta vilket enligt skrocken tyder på en flicka precis som vi trott. Eller också har den bara dålig kondition och därför hög puls precis som sin mor, hehe.
Galet skönt att det lät bra i alla fall.

Sedan tog vi en sväng i stan, åt på Burger King och sedan handlade vi en massa prylar på Clas Ohlson inför datorköpet i morgon och sedan var jag fanimej inne på HM och köpte mig en mammakjol- äntligen har jag en kjol som passar! Jihoo!

Bjuder här på en bild på nya kjolen och min solbrända kropp!
449489-100




Busring.se

Kommentarer
Postat av: Anonym

åhh kul med vårfint nu till solen ;D
kollade du på gratisprylana jag tipsa om?

2008-04-18 @ 13:27:28
Postat av: anna

detta är den bästa bloggen någonsin =) =)

bruka du läsa dina kommentarer?

2008-04-18 @ 14:22:15
Postat av: Anonym

älskar dina berättelser om graviditeten,intressant att se vad du skall gå igenom nu. gärna mer modetips då klänningana du tipsa om förra gången var uuursöta!

2008-04-18 @ 14:28:56
Postat av: Linnea

Det riktigt lyser om din solbrända kropp du! ;) Ungefär som min... Tur att det finns "soft tanning face cream" och brun utan sol och liknande nu när man inte riktigt törs sola! Var du Rh positiv eller negativ då? Det är ju det som är mest intressant! Jag är A positiv fick jag veta. Slipper man den sprutan - skönt! :D

2008-04-18 @ 21:58:48
URL: http://nea.babyblogg.se/
Postat av: sara

vilken fin tatuering, precis en sån som jag funderar på :)

2008-04-19 @ 16:14:47
URL: http://saraosmans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0