Åh vilken gött väder!

Nu har jag och bebisen varit ute på en lååång promenad i solen och det var sinnessjukt nog ganska varmt- till och med JAG kan erkänna att jag tyckte att det kändes vårigt och härligt ute.
Bäst just nu är helt klart Losec Mups som jag äter mot magkatarren, innan har jag fått skitont i magen så fort jag gått en längre bit nu som gravid men vips så är det borta! Fy fan vad härligt att slippa ligga och vrida sig som en ål i sängen varje kväll för att man har så förbannat ont. Tänk vad mycket djävulskap jag hade kunnat bespara mig om jag känt till dessa ljuvliga tabletter tidigare.

Helgen är som vanligt inte planerad direkt, men jag ska luncha med Tina och Veronika på söndag i stan. "Luncha", ett ord som jag egentligen avskyr, det låter som om man har näsan i vädret och försöker vara lillgammal på något sätt. När man är fyrtio är det okej att använda ordet luncha men innan dess låter det lika tragiskt som att kalla sina tjejkompisar för "väninnor" eller att kindpussas. Kindpussar borde undantagslöst bara få användas av bögar på teve eller plastikopererade damer. Det känns som att jag ska spy varje gång jag ser ett gäng sextonåringar överösa varandra med tuggummidoftande kindpussar i sina seglarjackor från Fred Perry.
(Måste dock erkänna att jag verkligen gillar dem där jackorna...).
Öh just det ja, Mathias kommer kanske hit och hälsar på en stund i helgen också, det kan ju vara trevligt att terrorisera honom med mitt babbel eftersom att det var så galet längesen- inte så konstigt eftersom att han flyttat från stan och dessutom fått sin lille Vincent.

Nej, nu ska jag kila för jag är vansinnigt hungrig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0