I nöden prövas vännen

Dagens tema kan kortfattat beskrivas såhär:

Are you FUCKING KIDDING ME?
Var helt skogstokig majoriteten av gårdagen, riktigt, riktigt arg. Arg till den grad att jag hade kunnat i helt nyktert tillstånd vråla som en babian och dela ut flertalet käftsmällar utan att så mycket som blinka. Och kan ju tillägga att jag ändå gått på 50 mg lugnande ett bra tag och egentligen borde ha lika hett temperament som nyfödd, dunig kattunge.

I bland blir man faktiskt väldigt förvånad, tycker ju inte att något borde förvåna mig längre efter att ha sett allt möjligt underligt och oväntat inträffa under mina nitton år i livet, men ibland kan även jag missbedöma människor något rent kopiöst. Just den här personen har jag ju genomskådat för längesedan, men herregud! Man tycker ju att folk borde ha någon som helst spärr för hur ruttet man får bete sig, även hos någon som rätt tydligt inte har alla hästar hemma tycker man ju att det BORDE dyka upp någons slags varningsskylt blinkande i huvudet som säger "Nej, nu får jag nog skärpa mig och fokusera på någon annan än mig själv". Även om man råkar vara en egocentrisk, grinig jävla skitunge.
Jag ska ju inte sticka under stol med att jag själv slänger på mig djävulshornen emellanåt, det finns ju inget som är så roligt som knäcka idioter som kaxar mentalt så till den milda grad att dem inte ens förstår själva att dem blir knäckta, eller att ge tillbaks med samma mynt tio gånger om efter gamla fejder, men ALDRIG, ALDRIG att jag beter mig medvetet illa mot någon som inte förtjänat det. Man är ju riktigt dum om man tror att man aldrig medvetet eller ej skadar andra, men vissa saker är så uppenbart elaka och rent motbjudande att även ett ointellektuellt fån kan tänka ut det med arslet.

Som vanligt är jag alldeles för snäll, borde ta tag i saken och skälla ut (eller kanske ännu hellre, banka skiten ur) folk istället för att sitta och skriva kryptiska anteckningar i min blogg. Såhär fungerar det om man heter Sofia Quick, jag har bara stake nog att ta tag i konflikter om det gäller någon jag verkligen bryr mig om. Den tanken kan man omformulera på flera sätt, ibland beter sig människor så illa så att hur mycket jag än brydde mig om dem tidigare så tar det ett snabbt slut om personen i fråga bevisar att de inte är värda min omtanke. Är ju ruskigt förlåtande och faktiskt inte alls långsint i praktiken, vilket är en egenskap jag är rätt stolt över trots att den ofta resulterar i mer skada än nytta. Men vissa saker är oförlåtliga. Beror dock på vem det handlar om, Tina, Emelie, Veronika och Memme älskar jag så ofantligt högt att jag troligtvis skulle kunna förlåta dem för i stort sätt vad som helst, även om ett svek från deras sida skulle göra så in i helvete mer skada än om det var någon annan. Kan ju dra en parallell till Mr Folkis även här, han borde ju egentligen vara skrotad för längesen med tanke på omständigheterna men vissa människor är det värt att ta lite skit ifrån, att tjafsa och älta. Andra är definitivt inte värda samma sak. Pratade just med Stylte som kläckte de enormt sanna orden som säger allt "Vissa människor är dumma i huvudet, det är inte mkt mer att säga om saken". Man ska välja sina strider, och att strida med en helidiot som förmodligen inte ens förstår att han eller hon är en helidiot, DET mina vänner, är slöseri med tid.

Är helt enkelt tvungen att påpeka att jag just hämtade världens största banan i fikarummet, det var nästan pinsamt att gå med den i handen bort till mitt rum... Den här feta jäveln hade kunnat fungera som föda för en hel svältande familj i något u-land. Kommer inte att orka lunchen.

Dagens låt som satt sig på hjärnan: "Fell in love with an alien". Riktigt illa med andra ord, men åtminstone bättre än att ha ledmotivet till det mest hysteriska barnprogram jag någonsin sett; Amigo. Alla som har sett på skiten håller nog med om att man bara vill söka in till publiken för att kunna attackera den jävla programledaren med något vasst föremål, har aldrig skådat maken till idiot.
Har umgåtts med allt möjligt slödder genom åren, allt från alkoholiserade tjugoåringar till förlorade tjackpundare, men aldrig har jag sett någon som verkat så stenhög som den där jävla programledaren. Man kan ju tänka sig att vissa småungar tycker att det är roligt med en vuxen karl som beter sig som om han fått typ tjugo adrenalinsprutor på samma gång men jag och min bekantskapskrets hade utan tvekan hatat honom redan som femåringar. Jag och Veronika var ju fly förbannande på Björne innan vi knappt kommit ur blöjorna, redan då insåg vi att Björne inte alls var en snäll, mjuk björn utan att han egentligen var en elak, självupptagen jävel som blåste Hugo och Snigel på konfekten. Ser fortfarande Veronika 4 år framför mig med en rynkad liten näsa när Björne fuskade när dem spelade fia eller tog många fler kakor till sig själv än dem andra.
Det var tider det, när barnprogrammen visade Täppas och hans lilla krokodil istället för mystiska japanska serier som kan ge vilken unge som helst epilepsi. Jag var ett stort fan av programmen för killar när jag var liten dock, älskade att kolla på Batman, Turtles och Sonic. Smurfarna, Räddningspatrullen och Luftens hjältar var även dem riktiga guldkorn. Bäst av alla tecknade serier är ju dock fortfarande Ducktales, fy fan vad bra det är! Tycker fortfarande att scenen när Joakim och Sigge besöker pysslingarnas ö och kommer till ett guldpalats är en av de bästa som någonsin gjorts i tevehistorien. Sigge klappar en staty av en guldhund på huvudet och säger "Nejmen titta, det är ju en Golden Retriver!" Så jävla, jävla klockrent! Hahaha. Andra höjdpunkter var såklart Trasdockorna, Mjölktandsmössen, Kalle har ett stort träd ("Emma finns bara i fantasin, men hon är fin tycker Kalle, Kalle han gillar att mest ligga i stilla och i toppen och gunga och tänka på allting som har hänt") och Pingu. Jag är nog den enda åttitalisten som blir nästintill förolämpad när jag ser videoklipp där man har gjort pratbubblor till Pinguavsnitt där dem svär och kallar varandra för horor.

Nej nu får det räcka för idag, eller åtminstone för stunden. Skulle kunna älta barnprogram i timtal, men jag har ju faktiskt ett jobb att sköta * Rättar till kavajen och slätar ut sidenskjortan *. Bjuder på en riktigt mumsig låttext idag, rätt överraskande av Offspring.
Hejdå alla barn!


"Come out swinging"// Offspring.

You brace and hold it all inside
It's more than you can stand
No one around even tries
Tries to understand

Don't turn away, don't turn away
Come out swinging
Come out alone
They're in your way
But as long as you're swinging
Strong then you'll get by

Your pacing's wearing out a line
Right beside your bed
The scene replays a million times
Stuck inside your head

And though you stand in place
Your mind escapes
Read between the lies
Smile's on your face
You fake like you're ok

Don't turn away, don't turn away
Come out swinging
Out on your own
They're in your way
You may be stinging
But you'll get by
Don't turn away, don't turn away
Come out swinging
Never alone again
The pain inside can guide your way

Midnight, no sleep
Inside, you scream to
No one, hears you fall
Daylight, prove me today
One more try

Don't turn away, don't turn
Come out swinging
Come out alone
They're in your way
You may be stinging
But you'll get by
Don´t turn away, don't turn away
Come out swinging
Never alone again
Pain inside
Leads you through so you'll get by

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback