Cheap Wine

Bröllopet var roligt, roligt! Josephine var sjukt söt i rosa klänning och rosor i håret. Nästan så att man blir lite sugen på att gifta sig själv, ska bli väldigt spännande när det väl sker, OM det sker. Jättegod mat och en väldig massa alkohol, ack, ack, ack. Efter nästan åtta timmars supande fick jag vad jag förtjänade om man säger så, vill inte gå in på denna sjukt pinsamma händelse mer i detalj, men kan avslöja att när jag väl kom hem somnade jag som ett barn i duschkabinen. Det var ruskigt kul att träffa en massa gamla bekanta och bortsett från att jag blev jagade hela kvällen av bonnen med stort B så flöt det på utan obehagligheter. I går mådde jag RIKTIGT JÄVLA DÅLIGT. Blev inte människa igen förrän fram på kvällen när jag fick lite kebabrulle och cola i mig.

Vill passa på att berätta att jag från och med första maj tar över vårt hyreskontrakt och därmed kommer att bo helt själv i en lägenhet på 120 kvm. Låter ju som en rätt angenäm upplevelse indeed, men jag söker inneboende asap. Har visserligen en finfin lön nu för tiden men att ensam betala 7500 kronor i hyra varje månad är för mycket. Så om någon känner någon som söker bostad i närheten av Göteborg är ni varmt välkomna att höra av er. Om jag "tvingas" bo med en komplett främling har jag kommit fram till att jag föredrar en manlig sådan, är helt övertygad om att det kommer bli ganska mycket lättare än att bo med en tjej. Sen skadar det ju faktiskt inte om denna manliga inneboende är rykande het eller har snygga killkompisar... En het jävel som knallar omkring i lägenheten med en handduk knuten runt höften, sämre lägen kan man ju vara i. Nej det ska nog gå bra det här, barnet i mig skriker och sparkar av bara tanken på att flytta igen så jag tar chansen, kommer aldrig kunna hitta en såhär fräsch lägenhet med så perfekt läge igen, det kan jag sätta en rejäl slant på. I wont let you go damn it!

Saknar Mr Folkis väldigt mycket. Missade chansen till lite mys eftersom jag har befunnit mig utanför stan hela helgen, det gillar jag verkligen inte! Har "En så karl" på repeat i MP3:n hela tiden och sitter och ler hela tiden. "Och han ljuger ibland, och han dricker ibland, men det struntar jag i, för jag veeeet ju vad den karln har". Dem allra flesta är ju som bekant rätt emot min fåniga crush men mina allra närmaste, och då menar jag dem som har haft äran att känna mig sedan födseln i stor sett, dem är inte helt emot det, trots att Mr Folkis verkligen gjort sig förtjänt av att bli hatad. Mina två äldsta vapenslagare var ju helt till sig när dem träffades oss tillsammans, trots att Mr Folkis som vanligt var en sluten mussla. Dem såg nog att det var något i görningen som inte händer alltför ofta, har det egentligen någonsin hänt? Jag känner mig så sedd, så jävla åtrådd. Det går inte att förklara riktigt, inser även jag att stycket jag just skrivit är en satans obegriplig dynga och de flesta som läser har för längesedan gått vidare för att hitta något annat med den minsta antydning till vett längre ner i bloggen. Men jag känner mig för en gång skull (hur fan jag nu kan göra det med tanke på allt som hänt) UPPSKATTAD, jag känner att allt jag säger och gör verkligen tas in och analyseras tusen gånger och det känns så jävla underbart!

Nu tänkte jag dra till med en gammal klassiker, förr i tiden skrev jag varje vecka en så kallad "Nulägesanalys", ett eget litet påfund för att kunna mig själv uppdaterad om hur mitt liv utvecklar sig, jag hoppas att jag kommer ihåg alla punkter, det var åtminstone fem år sedan sist...
NULÄGESANALYS 26 FEBRUARI 2007.
Utseende: Ganska katastrofalt till följd av mitt hårda supande. Behöver verkligen klippa mig (hårtopparna ser ut som fan), skulle också behöva färga om håret i någon trevlig färg, rött var ingenting för mig, speciellt inte då den röda nyans jag var ute efter uteblev. Naglarna behöver också fixas, lyckades bryta av två stycken sist jag och Mathias spelade biljard- har ju alltid sagt att sport är farligt. Väger fortfarande för lite för mitt eget tycke, skulle må bra av att gå upp lite i vikt så nu kan jag vräka i mig pizza och läsk i rent välgörande syfte...
Ekonomi: Den har väl aldrig varit bättre, sitter inne på ganska mycket mer guld än vad jag är van vid. Vill minnas att sist jag skrev de här listorna stod det saker i stil med "Jippie, har 52 kronor i plånboken!" och jag får aldrig glömma bort att det inte alls var längesedan jag tackade mamma på mina bara knän för att jag fick en tjugolapp "Nej med gud, det här är alldeles för mycket...". Jag här även minnena i bakhuvudet om när jag fick gå med platspåsar i skorna en hel vinter för att dem läckte in och jag inte hade råd att köpa nya, eller när jag var på McDonalds med Ve och Tina och inte hade råd att köpa något att äta utan satt och tattade på deras pommes frites och ibland fick äta upp resterna av Tinas hamburgare för att hon inte orkade hela. Är glad att jag alltid varit fattig, för nu uppskattar jag allt jag får så väldigt mycket mer.
Kärleksfronten: Ja, vad ska man säga? Jag är kär och galen, som vanligt. Jag håller tummarna och den som väntar på något gott...
Skola: Eftersom att jag inte går i skolan längre får jag ändra denna kategori till jobb. Jobbet går hur som helst bra, kommit igång ordentligt med PSC nu och vågar nog påstå att jag behärskar dem nya systemen som om jag aldrig gjort annat. Fortum, You need me more then ever!
Det där var nog allt, dock rätt säker på att jag missat något. Så skönt att ha kommit igång med skrivandet igen, för ett ägg som jag är det verkligen katharsis... (Vilket betyder renande av själen för er som inte hängt med under skollektionerna).

Nu är det dags att avsluta dagens inlägg, är kissenödig, hungrig och ska nu spendera en stund med att grubbla över vad Veronika kan klä ut sig till på en tentafest med temat "Kom som du inte är", har lovat att ta mig en funderare. Avslutar dagens inlägg med en fin, fin text. En arg text, men jag är rätt arg över en del saker, även om jag hållit en relativt lättsam ton i dagens vackra blogg. Tack för mig.

"Cheap Wine"/ Blood for blood.

Let's go!
It's just another wasted night
The world is going to hell tonight
I'm stuck in this hell tonight
I'm going down in the flames...
I been feelin' kinda down, I been feelin' kinda out
I been runnin' like a dog that's been kicked around the house
I been starin' out the window and walkin' through the streets
And findin' nuthin' but decay in everything that I see
Where can you turn?
What can ya do?
When their society's got nuthin' for you
I got hate for everything in sight,
and the world is going to hell tonight
But I'm gonna find some peace of mind
The world has gone to hell tonight
But tonight I'm gonna find some peace of mind...
If I drink this wine I can stand the pain
If I drink this wine I can play their game
If I drink this shit maybe I can bear...
Bear to be a part of this human race!
If I drink this wine I can stand this place
If I drink this wine I can stand your face!
If I dink this shit maybe I can bear...
Bear to be a part of this human race,
Bear to be stuck in this messed up place,
Bear to be lost without a trace,
Bear to be a part of this twisted human race!
I gotta find something to ease my mind,
In this world of shit, in this world of lies
Cheap wine!
I gotta find something to ease my pain,
In this world of shit, in this world gone insane..."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback